ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

A Chance For Children of 9th Primary School of Tripolis

 


A Chance For Children of 9th Primary School of Tripolis

Τρίπολη, 15/04/2024. Τα 17 παιδιά της τρίτης τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν ναυαγοσωστική μέσα από το εκπαιδευτικό παραμύθι «ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ».

Ξεκινώντας, συστήθηκα στα παιδιά, ώστε να το κάνουν και αυτά με τη σειρά τους νιώθοντας άνετα και τους είπα λίγα λόγια για την ναυαγοσωστική. Τα περισσότερα ήξεραν τι είναι ο ναυαγοσώστης και τι εξοπλισμό διαθέτει, πράγμα που με εντυπωσίασε, καθώς στις περισσότερες παραλίες της περιοχής δεν υπάρχουν ναυαγοσώστες ή υπάρχουν ελάχιστοι, με ελλιπή εξοπλισμό.

Περνώντας στην διδασκαλία του παραμυθιού, το πρώτο πράγμα που ήθελα να κάνουν τα παιδιά ήταν να σχολιάσουν τον τίτλο και το εξώφυλλο. Τα περισσότερα, θεώρησαν πως η ευκαιρία που αναγράφεται στον τίτλο σχετίζεται με την  αγάπη και τη φιλία, έτσι ήταν πιο εύκολο να κατανοήσουν το νόημα του παραμυθιού. Επιπροσθέτως, όσον αφορά τον σχολιασμό της εικόνας, κατάφεραν να εντοπίσουν τον ναυαγοσώστη και να τον συνδέσουν με το τοπίο, ενώ την περιέργεια πολλών κίνησε το δέντρο με τις επιγραφές, όπου στη μία πλευρά υπήρχαν αρνητικά συναισθήματα και στην άλλη θετικά. Καθώς διάβαζα το παραμύθι, τα παιδιά μπορούσαν εύκολα να σκιαγραφήσουν τον χαρακτήρα των ηρώων και να τον συνδέσουν με ένα αρνητικό ή αντίστοιχα με ένα θετικό συναίσθημα. Το παραμύθι τους φάνηκε διαφορετικό και πολύ συγκινητικό. Στην ερώτηση «Ποιος από τους ήρωες του παραμυθιού ήταν ο αγαπημένος σας;», εκτός από τον Αγαπητό που απάντησαν σχεδόν όλοι, ένα κοριτσάκι μου είπε «Η Γελαστή, γιατί ήταν τόσο χαρούμενη και καλή που δεν αντιμετώπισε τον Αγαπητό όπως όλοι οι άλλοι, αλλά του έδωσε την ευκαιρία που ζητούσε». Η συμβουλή που έδωσα στα παιδιά πριν περάσουμε στην ψυχαγωγία με τα παιχνίδια ήταν: «Όποιος χαρακτήρας και να είστε στην πραγματική ζωή από αυτούς στο παραμύθι πρέπει πάντα να δίνετε μία ευκαιρία στα παιδιά που θέλουν να σας πλησιάσουν, γιατί όπως ο Αγαπητός έθεσε τη ζωή του σε κίνδυνο, μπορεί να το κάνει και ο φίλος που θα απορρίψετε». Στη συνέχεια αναλύσαμε με παραστατικό τρόπο τις ερωτήσεις του παραμυθιού και σταθήκαμε αρκετή ώρα στην διάσωση θύματος με ανθρώπινη αλυσίδα.


Τέλος, συζητήσαμε τους κανόνες ασφαλείας πριν το κολύμπι και κατά τη διάρκειά του, ώστε να τους ακολουθήσουν και να προστατευτούν. Τονίσαμε τη σημαντικότητα του τηλεφωνικού αριθμού «112» που αναγράφεται στο πίσω μέρος της βεβαίωσης και διαβάσαμε μαζί τους κανόνες ασφαλείας. Στον χρόνο που περίσσεψε προτείναμε με τη δασκάλα στα παιδιά να αποτυπώσουν το παραμύθι μέσα από μία ζωγραφιά. Έτσι, συνεργάστηκαν σε ομάδες των 8 ατόμων και ζωγράφισαν την εικόνα που τους έκανε εντύπωση. Κλείνοντας, τα παιδιά με ευχαρίστησαν και πολλά είπαν ότι τους άρεσε πολύ η ενημέρωση και θα ήθελαν να γίνουν ναυαγοσώστες όταν μεγαλώσουν.

Η Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος είναι μέλος των οργανισμών International Life Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και Mediterranean Lifesaving Confederation. Στη διδασκαλία χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό της ΕΑΝΕ στο πλαίσιο του project "Safe Greece" με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Αικατερίνη Ζώη.