Ο Τσάρλι στο 13ο Δ.Σ. Ηλιούπολης
Αθήνα
30.05.2025. 45 μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του
13ου Δημοτικού Σχολείου Ηλιούπολης ηλικίας 6-7 ετών, διδάχθηκαν το πρόγραμμα
«Τσάρλι ο διασώστης» και ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό.
Καταρχάς,
πριν από τη διδασκαλία είχα προετοιμάσει το υλικό μου και το έστειλα στις
Διδάσκουσες των τμημάτων, για να μπορεί να προβληθεί στον προτζέκτορα των
τάξεων. Είχα μελετήσει τις δραστηριότητες κα επέλεξα αυτές που κατά τη γνώμη
μου είναι πιο κατάλληλες για παιδιά των μικρών τάξεων του Δημοτικού. Φωτοτύπησα
ένα αντίτυπο του υλικού, ώστε να μπορώ να ανατρέχω σε αυτό κατά τη διάρκεια της
διδασκαλίας. Όταν μπήκα στην τάξη τα παιδιά περίμεναν με ανυπομονησία να
ακούσουν τι θα τους παρουσίαζα. Ξεκίνησα με ένα παιχνίδι γνωριμίας. Συστήθηκα
και ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν τα ονόματά τους. Στη συνέχεια, τους
διάβασα το παραμύθι ,προσέχοντας τον επιτονισμό, ώστε να μην βαρεθούν.
Παράλληλα τους εφιστούσα την προσοχή στις εικόνες. Τα παιδιά άκουγαν με μεγάλη
αφοσίωση το παραμύθι. Έβλεπα να καθρεφτίζονται στα πρόσωπά τους τα συναισθήματά
τους. Πότε λύπη, πότε αγωνία, πότε ευχαρίστηση. Μόλις τελείωσα την ανάγνωση
(περίπου 10 λεπτά), τους ρώτησα, τι τους άρεσε και τι όχι Η πρώτη δραστηριότητα
ήταν «Βρες το σωστό». Οι μαθητές απάντησαν αμέσως σωστά στις ερωτήσεις, κάτι
που χαροποίησε και εμένα και αυτά, καθώς φάνηκε ότι ήταν συγκεντρωμένα κατά τη
διάρκεια της ανάγνωσης. Η επόμενη δραστηριότητα ήταν η εξής: «Δραστηριότητες
για το Σπίτι, τη Γειτονιά ή το Σχολείο». Είχα διαλέξει τις ερωτήσεις 1, 2 και
3. Τους διάβαζα κάθε ερώτηση αργά και δυνατά, ενώ ταυτόχρονα τις έβλεπαν και
στον πίνακα. Εντυπωσιάστηκα από την προθυμία και τη διάθεση των μαθητών να
συμμετέχουν, καθώς και από τις απαντήσεις τους. Φάνηκε η αντιληπτική τους
ικανότητα, αφού είχαν αφομοιώσει δύσκολα νοήματα του παραμυθιού σε σύντομο
χρόνο. Τέλος τους μίλησα για το «ευ αγωνίζεσθαι». Έκανα ετυμολογική προσέγγιση
στη φράση και αφού τους εξήγησα τη σημασία της, τους ζήτησα να μιλήσουν
βιωματικά για την εφαρμογή της φράσης αυτής στο άθλημα που τους αρέσει και με
το οποίο ασχολούνται. Τα τελευταία λεπτά τους ζήτησα να ζωγραφίσουν κάτι που
τους θυμίζει τη διδασκαλία μου.
Αυτή η παράγραφος μπαίνει εδώ: Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την στήριξη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του project “Safe Greece” που διατίθεται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Φωτογραφίες: Παναγιώτης Παπαχρήστος.