Ο Charlie στο 9ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας
Αθήνα
15/5/2025. Το 9ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας μας φιλοξένησε με
σκοπό να διδάξουμε στα παιδιά της 4ης δημοτικού το πρόγραμμα «Τσάρλι
ο διασώστης» στο πλαίσιο του μαθήματος της αθλητικής ναυαγοσωστικής.
Όταν μου ανατέθηκε η συγκεκριμένη
εργασία είχα πολύ άγχος καθώς δεν είχα ξαναβρεθεί σε θέση να πάρω τον ρόλο του
δασκάλου και να διδάξω μπροστά σε παιδιά. Έτσι, μέχρι να μπούμε στην τάξη και
να βρεθούμε απέναντι στους μικρούς μαθητές με είχε κυριεύσει το αίσθημα της
αμηχανίας. Παρόλα αυτά, μόλις ξεκίνησε η διδακτική ώρα δεν έχασα χρόνο και μαζί
με τον συμφοιτητή μου αρχίσαμε να γνωριζόμαστε με τα παιδάκια, ενώ παράλληλα τα
ρωτάγαμε για το ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους, ποιο μάθημα τους αρέσει πιο
πολύ στο σχολείο και γενικότερα τι προτιμάνε να κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους
(αθλήματα κ.α.) Έπειτα, αφού είχε φύγει το περισσότερο άγχος ξεκινήσαμε να τους
διδάσκουμε την ιστορία, ενώ παράλληλα τους δείχναμε τις σχετικές εικόνες στον
προτζέκτορα της τάξης ώστε να είναι πιο ευχάριστη η όλη διαδικασία. Τα παιδία
με άκουγαν με πολύ προσοχή καθώς αφηγούμουν την ιστορία του Τσάρλι. Μάλιστα, σε
πολλά σημεία με σταμάταγαν για να με ρωτήσουν λεπτομέρειες σχετικά με τον
χαρακτήρα του πρωταγωνιστή.
Αξίζει να σημειωθεί πως πολλοί μαθητές
φαίνονταν να ενδιαφέρονται και να εντυπωσιάζονται σχετικά με το επάγγελμα του
ναυαγοσώστη καθώς και με το καθήκον που έρχεται μαζί με αυτό. Αφότου τελείωσε η
αφήγηση, κάναμε στα παιδία μερικές ερωτήσεις που αφορούσαν στην ιστορία,
προκειμένου να δούμε τι από αυτά που τους είπαμε τους φάνηκαν ενδιαφέροντα και
τους έμειναν στο μυαλό. Όλοι οι μαθητές ανεξαιρέτως, φάνηκαν εξαιρετικά
πρόθυμοι να συμμετάσχουν και να απαντήσουν στα όσα τους ρωτάγαμε. Στη συνέχεια,
τους κάναμε το παιχνίδι του κρυπτόλεξου και τα παιδιά κατάφεραν να εντοπίσουν
όλες τις κρυμμένες λέξεις. Τέλος, τους μιλήσαμε σχετικά με τους κανόνες του «ευ
αγωνίζεσθε». Η εμπειρία της διδασκαλίας μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα και θα
ήθελα να κάνω κάτι παρόμοιο στο μέλλον, οι μαθητές ήταν ενθουσιασμένοι και
είπαν ότι θα ήθελαν να ξαναέρθουμε στο σχολείο τους.
Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την στήριξη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του Project “Safe Greece” που διατίθεται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Δημήτρης Λιγνός.