ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Τσάρλι στην Jeanne d’ Arc

 



Ο Τσάρλι στην Jeanne dArc 

Πειραιάς 03/04/2025. Υπό την καθοδήγηση του καθηγητή μας Στάθη Αβραμίδη, πραγματοποιήθηκε μια ξεχωριστή δράση φιλαναγνωσίας με επίκεντρο το παιδικό βιβλίο «Τσάρλι ο διασώστης». Η εκδήλωση προσφέρεται στους 28 μικρούς ήρωες της Jeanne d’Arc μια βιωματική προσέγγιση της ιστορίας αναδεικνύοντας αξίες, όπως η βοήθεια προς τον συνάνθρωπο ή ενσυναίσθητη και η κοινωνική υπευθυνότητα. 

Ένα ηλιόλουστο πρωινό εγώ και η συμφοιτήτρια μου βρεθήκαμε στον Πειραιά σε ένα ελληνο-γαλλικό σχολείο όπου η ίδια είχε αποφοιτήσει για να παρουσιάσουμε ένα παραμύθι που έχει να κάνει με το μάθημα, της αθλητικής ναυαγοσωστικής. Εκείνη την στιγμή ένιωσα ένα ρίγος να διαπερνάει το σώμα μου καθώς βρισκόμουν σε ένα άγνωστο μέρος για μένα με πολλές ευθύνες καθώς έπρεπε να διδάξω με την συμφοιτήτρια που αναλάβαμε την εξής εργασία την ιστορία του Τσαρλι σωστά καθώς θέλαμε να κερδίσουμε την προσοχή αλλά και την εύνοια των παιδιών. Από την στιγμή που μπήκαμε στο σχολείο διέκρινα χιλιάδες παιδιά να παίζουν και να διασκεδάζουν στον προαύλιο χώρο του σχολείου με τα χαμόγελα τους. Όταν έφτασα στην τάξη  εγώ και η συμφοιτήτρια μου αφήσαμε τα πράγματα μας και συνδέσαμε τον υπολογιστή στον προτζέκτορα ώστε τα παιδιά να έχουν μια καλύτερη οπτική για τις εικόνες του παραμυθιού. Όταν χτύπησε το κουδούνι όλα ήταν έτοιμα. Τα παιδιά ήρθαν στην τάξη και το παραμύθι ξεκίνησε. Τα παιδιά ήταν προσηλωμένα και ενθουσιώδη. Συνεχώς ενθουσιάζονταν με τις εικόνες και την ιστορία όπου ξεδιπλωνόταν μέσω αυτών και η φαντασία τους ολοένα και μεγάλωνε. Μαζί με την συμφοιτήτρια κάναμε διάφορες ερωτήσεις όπου το κάθε παιδί συμμετείχε ενεργά και προσπαθούσε να δείχνει συνεχώς το παρόν χωρίς ντροπές. Ο ενθουσιασμός τους ολοένα και μεγάλωνε. Μέσω του παραμυθιού τα παιδιά μάθαιναν πολλά σύμφωνα με το άθλημα της αθλητικής ναυαγοσωστικής αλλά και τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν μας. Όταν το παραμύθι τελείωσε, οδηγήσαμε τα παιδιά στον προαύλιο χώρο του σχολείου όπου τους είχαμε ετοιμάσει μια έκπληξη. Η έκπληξη είχε να κάνει με το αγώνισμα αθλητικής ναυαγοσωστικής «σημαίες». Αφού εξηγήσαμε τους κανόνες για το εξής παιχνίδι στα παιδιά άρχιζε να τους θυμίζει τις «μουσικές καρέκλες» όπως είπαν. Αφού τα παιδιά χωρίστηκαν στις ομάδες, το παιχνίδι άρχισε και με ευγενή ανταγωνισμό αναδείχθηκε η νικήτρια ομάδα του παιχνιδιού όπου όλα τα παιδιά αγκαλιαζόντουσαν και ζητωκραύγαζαν παρέα. 

Όταν έφτασε η ώρα να φύγουμε, ένιωθα περηφάνια τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι που παρακολούθησαν την εργασία μας. Για εμένα ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Κάποιος θα μπορούσε να το προσπεράσει αλλά το έργο που κάνεις η αγάπη αλλά και οι αντιδράσεις που λαμβάνεις είναι απίστευτες. Όπως δεν θα ξεχάσω παιδιά να λένε στην συμφοιτήτρια μου πως «ο Τσάρλι είναι ο ήρωας που όλοι χρειαζόμαστε» η σχόλια σαν του τύπου «όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω σαν τον Τσαρλι τον διασώστη για να σώζω ανθρώπινες ζωές» τι ποιο σημαντικό αγνό και απλό που ακούγεται αλλά αυτό λείπει από στις εποχές μας. 

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την στήριξη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του project “Safe Greece” που διατίθεται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco  Foundation. Φωτογραφίες: Ιωάννα Γαλανού, Υρώ Παππά.