Πειραιάς 03/04/2025.
Υπό την καθοδήγηση του καθηγητή μας Στάθη Αβραμίδη, πραγματοποιήθηκε μια
ξεχωριστή δράση φιλαναγνωσίας με επίκεντρο το παιδικό βιβλίο «ο Τσάρλι ο
διασώστης ». Η εκδήλωση προσέφερε στους 28 μικρούς ήρωες της «Jeanne d’Arc» μια βιωματική προσέγγιση της ιστορίας,
αναδεικνύοντας αξίες, όπως η βοήθεια προς τον συνάνθρωπο, η ενσυναίσθηση και η
κοινωνική υπευθυνότητα.
Το ρολόι έδειχνε
δώδεκα και εμείς μόλις είχαμε φτάσει στην Ελληνογαλλική
Σχολή «Jeanne d’Arc»,τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα, κυριαρχούσε τόσο το άγχος,
καθώς ήταν η πρώτη μας διδασκαλία, όσο και ο ενθουσιασμός. Μόλις μπήκαμε στην
αίθουσα αντικρύσαμε εκατοντάδες μικρά πλασματάκια να μας περιμένουν με αγωνία
και την αγαπημένη μου δασκάλα που είχα και εγώ στην έκτη δημοτικού. Χωρίς να
χάσουμε λοιπόν χρόνο ξεκινήσαμε μαζί με τον συμφοιτητή μου να διηγούμαστε στα
παιδιά το μαγικό αυτό ταξίδι του Τσάρλι. Καθώς ξεκινήσαμε να προβάλλουμε την
παρουσίαση του βιβλίου «ο Τσάρλι διασώστης», τα μάτια των παιδιών άστραψαν από
περιέργεια. Οι λέξεις ζωντάνεψαν και η τάξη μετατράπηκε σε μια μικρή παραλία.Τα
παιδιά ήταν γεμάτα ενθουσιασμό και δεν δίσταζαν να εκφράσουν κάθε απορία που
τους είχε δημιουργηθεί. Η ιστορία ξεδιπλώθηκε μπροστά τους, με τις περιπέτειες
του Τσάρλι να γίνονται αληθινές. Μέσα από τις περιπέτειες του μικρού διασώστη
μας, τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα τον εξοπλισμό του ναυαγοσώστη, έμαθαν να
προστατεύουν τον εαυτό τους από τον κάθε κίνδυνο, παράλληλα ήρθαν πιο κοντά με
κάποια αγωνίσματα της αθλητικής ναυαγοσωστικής τα οποία δεν γνώριζαν . Τα
παιδιά περίμεναν ότι η διδασκαλία θα επικεντρωνόταν μόνο στην παρουσίαση του
παιχνιδιού, όμως καθώς τελείωσε κατευθυνθήκαμε στο προαύλιο του σχολείου, όπου
τους περίμενε μια έκπληξη . Εκεί δώσαμε την ευκαιρία στα παιδιά, να έρθουν σε
επαφή με ένα από τα αγωνίσματα ,της αθλητικής ναυαγοσωστικής, «τις σημαίες». «Οι
σημαίες», δεν ήτανε ένα άγνωστο παιχνίδι για τους μικρούς μας ήρωες, ήταν μια
«εξελιγμένη» έκδοση του γνωστού λαϊκού παιχνιδιού «μουσικές καρέκλες». Αφού
εξηγήσαμε στα παιδιά τους κανόνες, και τα χωρίσαμε σε ίσες ομάδες, ξεκίνησε το παιχνίδι.
Τα παιδιά έχοντας στο μυαλό τους όλα τα στοιχεία του αγωνίζεστε που είχαμε
αναλύσει προηγουμένως, έκαναν τα πάντα για να κατακτήσουν «πρώτα» την σημαία
τους.
Δυστυχώς, είχε φτάσει στο τέλος
αυτού του μαγευτικού ταξιδιού για όλους μας. Η διδασκαλία του παραμυθιού αυτού
ήταν μια μοναδική εμπειρία που με ενέπνευσε και με δίδαξε όχι μόνο ως δασκάλα
αλλά και ως άνθρωπο. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τη στιγμή που ένας μαθητής, αφού
τελειώσουμε με την αφήγηση μου είπε με λάμψη στα μάτια: «Κυρία, ο Τσάρλι είναι
σαν τον ήρωα που όλοι χρειαζόμαστε!» Και μια άλλη μαθήτρια η οποία συμπλήρωσε:
«Εγώ θα ήθελα να γίνω διασώστης όταν μεγαλώσω και να σώζω ανθρώπινες ζωές όπως
ο Τσάρλι!». Δεν θα ξεχάσω ποτέ τα λόγια της δασκάλας μου, πόσο περήφανη ένιωθε
για μένα και πως πάντα θα είμαι ευπρόσδεκτη στην τάξη μας. Αυτή ήταν για μένα η
μεγαλύτερη ανταμοιβή!
Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την στήριξη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του project “Safe Greece” που διατίθεται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Ηρώ Παπά.