ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Συγκινήθηκα όταν ένας μαθητής μου είπε «μακάρι να είχα έναν φίλο σαν τον Τσάρλι!»

 


Συγκινήθηκα όταν ένας μαθητής μου είπε «μακάρι να είχα έναν φίλο σαν τον Τσάρλι!»

Ν. Μάκρη 18.6.2021. Ο φίλος (και καθηγητής μας) Στάθης, ανέθεσε στους φοιτητές του μαθήματος «Αθλητική Ναυαγοσωστική», να επιλέξουμε σύλλογο για να μεταλαμπαδεύσουμε γνώσεις - αγωνίσματα Αθλητικής Ναυαγοσωστικής και να τους διαβάσουμε την ιστορία «Τσάρλι ο διασώστης». 

Μόλις έφτασα στο 2ο Δημοτικό της Νέας Μάκρης, 42 παιδιά με υποδέχτηκαν με αγκαλιές επειδή τα προπονούσα σε ακαδημίες καλαθοσφαίρισης. Αφού καθίσαμε στην τάξη, ανταλλάξαμε ιδέες για το τι φαντάζονταν ότι είναι η Αθλητική Ναυαγοσωστική, τι κάνει ένας Ναυαγοσώστης και άμα έχει τύχει να δουν περιστατικό από κοντά. Δεν περίμενα να έχω τέτοια ανταπόκριση και ναακούσω τόσο ώριμες απόψεις. Εκφράστηκαν με ζωντάνια και περιγραφικότητα, που ήταν λες και το ζούσαν. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε την αφήγηση του «Τσάρλι». Τόσο η γεμάτη ένταση και «χρώμα» αφήγηση, όσο και οι εικόνες που προβάλλονταν από τον βίντεο προβολέα, συνεπήρε τη φαντασία τους και όλοι μαζί γίναμε κομμάτι της ιστορίας. Τα παιδιά, είχαν μείνει άφωνα και περίμεναν με αγωνία τηn πλοκή και την εξέλιξη των γεγονότων. Στο τέλος η συγκίνηση δεν άργησε. Οι μαθητές αγάπησαν τόσο τον Τσάρλι και ένιωθαν τόσο ευλογημένοι και συνεπαρμένοι από τα όσα έκανε στα γυρίσματα και ήθελαν να κάνουν και εκείνοι τα ίδια με τον μικρό ήρωα. Με ρώταγαν επανειλημμένα «κύριε Χρήστο πότε θα μας πάτε να μας μάθετε κωπηλασία και πρώτες βοήθειες, όπως ο Τσάρλι;» Ήταν από τις λίγες φορές που είδα παιδιά να μην βαριούνται και να παρακολουθούν με αγωνία την ιστορία.

Στη συνέχεια, μεταφερθήκαμε σε εξωτερικό χώρο για να ακολουθήσει η διεξαγωγή αγωνισμάτων. Επέλεξα τις «Σημαίες» επειδή λόγω χώρου ήταν εύκολο και κατανοητό να διεξαχθεί. Τα παιδιά το κατάλαβαν γρήγορα, αφού έμοιαζε με το παιχνίδι «Μουσικές Καρέκλες». Εξηγήσαμε τους κανονισμούς, χωριστήκαμε σε ομάδες και με το σφύριγμα ξεκίνησε το αγώνισμα. Τα παιδιά το απολάμβαναντόσο, που παρά τη ζέστη, θέλανε να παίξουμε όλη μέρα! Ειλικρινά χάρηκα πάρα πολύ και αισθάνθηκα βαθιά ικανοποίηση και περηφάνια που κατάφερα να διδάξω ένα απλό και συνάμα συναρπαστικό παιχνίδι.

 


 

Αφού λοιπόν παίξαμε 2–3 φορές, ήταν ώρα για το τελευταίο μέρος. Αφού δεν είχαμε δυνατότητα για κολυμβητήριο, επέλεξα ένα διαφορετικό «αγώνισμα». Έφερα, ένα πρόπλασμα από το σπίτι μου για να τους δώσω βασικές γνώσεις ΚΑΡΠΑ και πνιγμονής. Θεώρησα απαραίτητο ένα τέτοιο μάθημα, καθώς μπορεί να μας τύχει περιστατικό, όπως συνέβη σε εμένα. Χάρηκα γιατί τα παιδιά είχαν απορίες και τις λύσαμε. Πιστεύω ότι θα είναι σε θέση να βοηθήσουν κάποιον σε μια κατάσταση ανάγκης. Μάλιστα, πολλοί ήταν οι μαθητές που επιχείρησαν να εκτελέσουν πρώτη βοήθειαστο πρόπλασμα και έπειτα μου έλεγαν πόσο ωφέλιμο, διαδραστικό και διασκεδαστικόήταν το μάθημα.

Δεν είχα λόγια. Ευχαριστώ τον Θεό που μου έδωσε την ευκαιρία να μιλήσω σε αυτά τα παιδιά! Ειλικρινά ήταν μοναδική εμπειρία, γεμάτη αξέχαστες στιγμές μόνο με θετικά πράγματα και σκέψεις! Τα παιδιά και ο γυμναστής είχαν άψογη και επαγγελματική στάση. Μέσα από την καρδιά μου τους ευχαριστώ! Θα ήθελα να συνεργαστούμε ξανά στο μέλλον!

 


Κάποιες από τις εντυπώσεις των μαθητών της Δ και Ε τάξης: Εβελίνα (9 ετών): «Κύριε, πάντα ζήλευα τους ναυαγοσώστες, εύχομαι μια μέρα να δουλέψουμε μαζί!» Γιάννης (10 ετών): «Όταν μεγαλώσω θέλωνα γίνω Ναυαγοσώστης και Αθλοσώστης και να βοηθάω τους ανθρώπους!» Κατερίνα (10 ετών): «Κύριε, μου άρεσαν πάρα πολύ όσα μας κάνατε σήμερα! Εύχομαι να μας ξανάρθετε! Αν επιτρέπεται τι νούμερο παπούτσι φοράτε;» Βίκτωρ (9 ετών): «Ειλικρινά κύριε ούτε που γνώριζα ότι υπήρχαν αυτά τα αγωνίσματα. Εύχομαι να καταφέρω μια μέρα να συμμετάσχω! Θα το ήθελα πολύ!» Βασιλική (9 ετών):«Μακάρι να είχα έναν φίλο σαν τον Τσάρλι!»

The educational material was designed by the Greek Lifesaving Sports Association and is provided freely to children via the project “Safe Greece” with the support of the Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Χρήστος Καστρισιώσης.