ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο «Τσάρλι ο διασώστης» στον Α.Σ. Κερίτης

 


Ο «Τσάρλι ο διασώστης» στον Α.Σ. Κερίτης

Χανιά 30.07.2021. Τριάντα αθλητές ζίου-ζιτσου ηλικίας 10-15 ετών του Α.Σ. Κερίτης διδάχθηκαν το Διεθνές Πρόγραμμα Ασφάλειας στο Νερό «Τσάρλι ο διασώστης» του Στάθη Αβραμίδη.

Για περισσότερο ενδιαφέρον βάλαμε παιχνίδια ανάμεσα στην ανάγνωση, προσαρμοσμένα στην ηλικία τους κάτι που ενθουσίασε τα παιδιά και τα έκανε να μην βαρεθούν. Αρχικά δίδαξα στις μικρές ηλικίες. Κάθισαν σε ημικύκλιο και εγώ απέναντί τους. Μόλις ξεκίνησα να διαβάζω την εισαγωγή,  ξεκίνησαν και οι ερωτήσει. «Ποιος είναι ο Τσάρλι;» Προσπαθούσαν να καταλάβουν αν βρίσκεται στη ζωή. Οι μικρές ηλικίες φάνηκαν απορροφημένες. Κάθε σελίδα που τους διάβαζα, έδειχνα και την αντίστοιχη ζωγραφιά, συζητώντας με τα παιδιά το τι απεικονίζει. Όταν φτάσαμε στην σελίδα που απεικόνιζε το αγώνισμα beach flags, ένας μαθητής ρώτησε: «Κυρία, τι κάνουν αυτοί;» Η ερώτηση ήταν καλή αφορμή για να τους εξηγήσω τι είναι η αθλητική ναυαγοσωστική και να παίξουμε το συγκεκριμένο παιχνίδι. Τα παιδιά ξετρελάθηκαν με το παιχνίδι (εμείς το ονομάσαμε «Κώνους») με αποτέλεσμα να αφιερώσουμε αρκετό χρόνο. Ύστερα ολοκληρώσαμε την ανάγνωση του Τσάρλι και αφού μου είπαν τις εντυπώσεις τους για το βιβλίο και τι κατάλαβαν από αυτό, τους έδωσα μια φωτοτυπία που απεικονίζει μια πισινά με την μητέρα να κάθεται στην ξαπλώστρα και τον γιο της να είναι στην πισινά περιμένοντας τα παιδιά να παρατηρήσουν τι μετρά ασφαλείας έχουν ληφθεί για την ασφάλεια στο νερό. Τέλος, τους έδωσα τα διπλώματα και βγάλαμε φωτογραφίες.



Το επόμενο τμήμα ηλικίας 8+ ετών διδάχτηκε επίσης το πρόγραμμα αλλά με διαφορετικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στην ηλικία τους. Τα παιδιά της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας φάνηκε να είναι πιο ανήσυχα κατά την ανάγνωση. Αυτό μπορώ να το αποδώσω στην ηλικία, καθώς η ανάγνωσή παραμυθιού  από τρίτο μπορεί να γίνει ανιαρή. Βέβαια λύση βρέθηκε, καθώς προσθέσαμε περισσότερες δραστηριότητες και ερωτήσεις ενδιάμεσα στην ανάγνωση με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον τους να είναι συνεχώς έντονο. Το πρώτο παιχνίδι που έπαιξαν ήταν το σταυρόλεξο. Ύστερα το Ρουκ-Ζουκ που το διασκέδασαν πολύ μιας και τους ήταν γνώριμο από την τηλεόραση. Επόμενο παιχνίδι ήταν το beach flags που φάνηκαν εξίσου ενθουσιασμένοι με το άλλο τμήμα. (Μου ζήτησαν να το παίξουμε και την επόμενη μέρα). Αφού ολοκληρώσαμε την ανάγνωση, ανέθεσα σε μια μαθήτρια να διαβάσει δυνατά τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και όλη η τάξη να βρίσκει την σωστή απάντηση. Με αυτό τα παιδιά ολοκληρώσανε την δραστηριότητα. Συζητήσαμε για το μήνυμα που θέλει να μας περάσει ο Τσάρλι και πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνουμε μέτρα στην παραλία.



Κλείνοντας, θεώρησα την ανάγνωση του βιβλίου «Τσάρλι» ως μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα ακόμα και σε παιδιά που ασχολούνται με κάτι εντελώς διαφορετικό όπως οι πολεμικές τέχνες. Οι γνώσεις που έλαβαν τα παιδιά είναι αδιαμφισβήτητα χρήσιμες μιας και ζουν σε παραθαλάσσιο μέρος, τα Χανιά, και η επαφή τους με την θάλασσα είναι συχνή.

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «αθλητική ναυαγοσωστική» της ΣΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ. Το Διεθνές Πρόγραμμα Ασφάλειας στο Νερό «Τσάρλι ο διασώστης» και οι βεβαιώσεις παρακολούθησης, διατίθεται δωρεάν από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την υποστήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Αργυρώ-Ιωάννα Φραγγεδάκη.