ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Safe Greece: Εφαρμοσμένη ναυαγοσωστική στον ΝΑΟΒΒ

 



Safe Greece: Εφαρμοσμένη ναυαγοσωστική στον ΝΑΟΒΒ

Βάρκιζα 12/11/2022 Στον Ν.Α.Ο.Β.Β. διεξήχθη μάθημα εφαρμοσμένης ναυαγοσωστικής. Μια ομάδα οργανωμένων γεμάτη ενέργεια φοιτητών κατέφτασε στον όμιλο. Τα παιδιά γεμάτα ενθουσιασμό ήταν ήδη εκεί έτοιμα με τα μαγιό τους! Με αυτό το δυναμικό ξεκίνημα είμαι έτοιμος να διδάξω στα παιδιά το πρώτο επιτυχημένο μάθημα «Εφαρμοσμένης Ναυαγοσωστικής».

Συγκεντρώνω τους μαθητές στην ακροθαλασσιά και γνωριστήκαμε. Έκανα εισαγωγή με βασικούς όρους ναυαγοσωστικής για να κάνω ομαλή προσέγγιση του μαθήματος. Αναφέρω τα αγωνίσματα. Ξεκίνησα δυναμικά με την προσέγγιση και ρυμούλκηση ανθρώπινου θύματος. Ανάφερα ποικίλους τρόπους προσέγγισης και επικινδυνότητας και έπειτα παραδείγματα περιστατικών που μπορούν να συμβούν. Μπήκαμε στο νερό. Οι μαθητές ενθουσιασμένοι! Έτοιμοι να βάλουν σε πράξη αυτά που είχαν ακούσει πριν λίγο! Χωρίστηκαν σε ζευγάρια και άρχισαν να ρυμουλκούν ο ένας τον άλλον. Ένας ήχος γέλιου διαπερνάει την ατμόσφαιρα.

Έχει έρθει η στιγμή για την δεύτερη θεωρία! Οι μαθητές ξαναβγαίνουν από την θάλασσα και περνάμε στην αντιμετώπιση πνιγμού με την βοήθεια σωσιβίου. Τονίζω ότι η ρυμούλκηση είναι η τελευταία επιλογή σε περίπτωση ανάγκης. Είναι προτιμότερο, να βοηθήσουμε το θύμα με κατάλληλο εξοπλισμό διάσωσης, παρά να προβούμε σε άμεση διάσωση. Αυτό συμβαίνει διότι το θύμα κατά πάσα πιθανότητα βρίσκεται σε κατάσταση πανικού που μπορεί να προκαλέσει κίνδυνο στον εαυτό του και στο άτομο που θα τον βοηθήσει. Οι μαθητές είναι έτοιμοι να δοκιμάσουν ξανά! Είναι ενθουσιασμένοι.

 

Συνεχίζοντας περνάμε στην τρίτη άσκηση που είναι η παροχή πρώτων βοηθειών. Άκρως σημαντικές γνώσεις ανεξαρτήτως αν είσαι ναυαγοσώστης. Αναφέρθηκα σε αντιμετώπιση μικρών τραυματισμών και γενικότερα τον περιορισμό τους και ύστερα μπήκαμε στον κυρίως πιάτο! Δεν μπορεί να είναι άλλο από την μέθοδο ΚΑΡΠΑ. Χάρη στην βοήθεια του δασκάλου μας Στάθη Αβραμίδη είχα την δυνατότητα να παρέχω στο μάθημα μας κούκλες για να κάνω την θεωρία πράξη. Φτάνοντας προς το τέλος του, τελειώνω την πρακτική με την αφήγηση ενός παραμυθιού που μιλά για την ιστορία ενός παιδιού τον Τσάρλι που θέλει να γίνει ναυαγοσώστης!

Σε αναγνωριστικό επίπεδο στάθηκα τυχερός και δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερες δυσκολίες. Παρόλα αυτά, μια μικρή επισήμανση είναι ότι τα παιδιά φάνηκαν να ντρέπονται σε ένα βαθμό κατά την διάρκεια επαφής τους με την κούκλα στην ΚΑΡΠΑ. Εξηγήσαμε πόσο σημαντικό είναι και τι λειτούργημα προσφέρουν. Η «δυσκολία» έγινε μάθημα! Τα παιδιά έμειναν εντυπωσιασμένα! Γεμάτα πρωτόγνωρες εμπειρίες, γνώσεις και χαμόγελα. Δυστυχώς δεν έτυχε να παρακολουθήσουν το μάθημά μας συνάδελφοι προπονητές και γονείς, παρόλα αυτά οι εκφράσεις και τα συναισθήματα των παιδιών ασύγκριτα. Στο μάθημα παρακολούθησαν 15  παιδιά ηλικίας από 12-17 ετών. Είναι αθλητές της αγωνιστικής ομάδας canoe-kayak του ΝΑΟΒΒ. Με θαυμασμό με ρωτούσαν πότε θα ξανά έρθω! «Θέλω να κάνουμε κι άλλο μάθημα!», «Πότε θα ξανά έρθετε;», «Θα μάθουμε κι άλλα πράγματα για την ναυαγοσωστική;». Το μάθημα διεξήχθη επιτυχώς και λόγο του δασκάλου μας Στάθη Αβραμίδη.

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «αθλητική ναυαγοσωστική» της ΣΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ και του project «Safe Greece»; που εκπονείται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Η ΕΑΝΕ είναι μέλος των διεθνών οργανισμών International Life Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και International Federation of Swimming Teachers’ Association. Φωτογραφίες: Νίκος Ευαγγέλου.