ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο Αγαπητός στο 10ου Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου

 



Ο Αγαπητός στο 10ου Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου

Αγρίνιο, 24/05/2023. Οι 13 μαθητές του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου παρακολούθησαν με ενθουσιασμό το πρόγραμμα «Μία ευκαιρία στο Παιδιά».

Επισκέφθηκα το παλιό μου σχολείο, προκειμένου να διδάξω στο τρίτο τμήμα της Ε’ τάξης, το πρόγραμμα πρόληψης πνιγμών «Μία ευκαιρία στα παιδιά» στο πλαίσιο της πρακτικής εργασίας του μαθήματος της Εφαρμοσμένης Ναυαγοσωστικής. Τα παιδιά με υποδέχτηκαν θερμά με τα χαμόγελά τους και περίμεναν με ανυπομονησία να ξεκινήσω τη διδασκαλία. Αφού συζητήσαμε για τη Ναυαγοσωστική και τους έδωσα λίγες πληροφορίες για το τι θα κάνουμε, προχώρησα στην αφήγηση του παραμυθιού. Η ιστορία του Αγαπητού τους τράβηξε απευθείας το ενδιαφέρον, το οποίο ενισχυόταν όσο προχωρούσε η ιστορία, μαζί φυσικά με τις εικόνες που προβάλλονταν παράλληλα. Σε διάφορες στιγμές εντόπιζα βλέμματα συμπόνιας, στενοχώριας χαράς αναλόγως με το σημείο της ιστορίας. Το τέλος, συνόδεψαν τα φωτεινά τους χαμόγελα, καθώς όλοι χάρηκαν με το αίσιο τέλος του ήρωα της ιστορίας. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκαν ερωτήσεις σχετικές με το παραμύθι με τη μορφή παιχνιδιών που κέντρισαν το ενδιαφέρον τους. Ομολογώ ότι ξαφνιάστηκα με το πόσες λεπτομέρειες θυμόντουσαν για τον κάθε χαρακτήρα. Συζητήσαμε διάφορες λανθασμένες συμπεριφορές ηρώων, αναφέροντας τις σωστές ως διόρθωση, επισημαίνοντας τη σημασία της φιλίας στην παιδική ηλικία και τόνισα την καίρια σημασία του «ευ αγωνίζεσθαι», που χρειάστηκε να εξηγήσω, διότι δεν ήταν γνωστή σε όλα τα παιδιά. Έπειτα, μου έγραψαν τις εντυπώσεις τους, ενώ ακούγονταν φράσεις όπως «κρίμα που τελείωσε», «πωωω  ήθελα κι άλλο», «Κυρία, έχετε άλλο παραμύθι?» Μετά, προχωρήσαμε στο προαύλιο για φωτογραφίες και παιχνίδια. Κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών, όλα τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα κι άκουγαν προσεκτικά, για να προλάβουμε να παίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Το κουδούνι που μας διέκοψε, συνόδεψαν φωνές και επιφωνήματα απογοήτευσης που είχε τελειώσει ο χρόνος μας και όλοι ζητούσαν είτε να περάσω και τις υπόλοιπες ώρες του σχολικού τους προγράμματος μαζί, είτε να τους επισκεφθώ όχι μόνο την επόμενη μέρα αλλά να πηγαίνω κάθε μέρα για να τους διδάσκω παραμύθια και παιχνίδια, ενώ ακούστηκε από τα κορίτσια της τάξης κι η πρόταση «αν δεν έρθετε εσείς, θα έρθουμε εμείς να σας δούμε στην Αθήνα».

Μερικές εντυπώσεις των μαθητών: «Το παραμύθι ήταν πολύ ωραίο και ευχάριστο» (Μαρία). «Το παραμύθι ήταν τέλειο και η κυρία μας τα εξηγούσε ωραία» (Ελένη), «Το παραμύθι ήταν τέλειο! Μας διδάσκει πολλά ωραία πράγματα! πραγματικά τέλειο!» (Ασημίνα). «Το παραμύθι ήταν πολύ ωραίο και μου άρεσε γιατί έμαθα πως ο Αγαπητός ήταν πολύ καλός και ευγενής και έτσι θα είμαι και εγώ. Ευχαριστούμε κυρία για το ωραίο παραμύθι» (Ταξιαρχούλα). «Πολύ καλό» (Θωμάς). «Το παραμύθι μου φάνηκε τέλειο, είναι ένα δίδαγμα για τα παιδιά και μία μάθηση για αυτούς που κάνουν μπούλινγκ» (Έλενα). «Το παραμύθι μου άρεσε πολύ, Ήταν διασκεδαστικό και δεν βαρέθηκα!» (Δανάη). «Πέρασα πολύ ωραία με το παραμύθι αλλά στο τέλος περίμενα να βγω έξω» (Στέφανος). «Ήταν πολύ ωραίο» (Θοδωρής). «Το παραμύθι ήταν τέλειο και μου άρεσε πολύ, δε βαρέθηκα» (Θεοδοσία). «Μου άρεσε πάρα πολύ» (Βασίλης).


Νιώθω ευγνώμων που το μάθημα μου έδωσε αυτήν την ευκαιρία κι ομολογώ πως αν και στην αρχή ήμουν διστακτική, τελικά το απόλαυσα με το παραπάνω και χαίρομαι που το έκανα. Τέλος, αυτό που έχω κρατήσει από τους μικρούς φίλους εκείνη τη μέρα, είναι ο ενθουσιασμός στα λαμπερά μάτια τους και η διάθεσή τους για εξερεύνηση και γνώση. Μου υπενθύμισαν πως ό,τι κι αν κάνουμε στη ζωή μας πρέπει να το απολαμβάνουμε και να ζούμε την κάθε στιγμή.

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του project "Safe Greece" που εκπονείται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος (ΕΑΝΕ) με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Η ΕΑΝΕ είναι μέλος των οργανισμών International Life Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και International Federation of Swimming Teachers’ Association. Εικόνες: Μαρία Τριανταφύλλου και Έφη Τριανταφύλλου.