ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το «A Chance For Children» στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών




Το «A Chance For Children» στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Πάτρα 13.05.2024. Οι 30 μαθητές της πρώτης και τρίτης τάξης του 7ου δημοτικού σχολείου Πατρών παρακολούθησαν με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον την ιστορία του «Αγαπητού».

Μόλις χτύπησε το κουδούνι, οι μικροί μαθητές πήραν τις θέσεις τους. Με ένα δυνατό «Καλημέρα παιδιά» κατάφερα να τους κεντρίσω την προσοχή, καθώς μερικοί ήταν ανήσυχοι και να τους συστηθώ. Έπειτα ρώτησα τα ονόματα τους και ποια είναι η σχέση τους με την θάλασσα. Έχοντας, λοιπόν, καταφέρει να σπάσω τον πάγο μεταξύ μας, προέβαλα το παραμύθι στον διαδραστικό πίνακα και ξεκίνησα την ανάγνωση.

Η αφήγηση έγινε με όσο το δυνατό πιο κατανοητό και παραστατικό τρόπο, δίνοντας έμφαση στην συναισθηματική κατάσταση του ήρωα. Ολοκληρώνοντας, άρχισα να κάνω διάφορες ερωτήσεις σχετικές με την ιστορία. Η συμμετοχή μετά από κάθε ερώτηση ήταν μεγάλη, καθώς σχεδόν όλα τα παιδιά - ακόμα και εκείνα που ήταν κάπως ζωηρά την ώρα της αφήγησης - σήκωναν το χέρι τους ψηλά με ενθουσιασμό, περιμένοντας από εμένα να τα επιλέξω.

 


Ύστερα, περάσαμε στο «Κρυπτόλεξο». Μέχρι να ολοκληρώσουν το κρυπτόλεξο, χώρισα τον πίνακα σε δύο στήλες, τη «Θετική» και την «Αρνητική». Τα χέρια των παιδιών υψώθηκαν για ακόμη μία φορά με ενθουσιασμό, με διάφορους μαθητές να επαναλαμβάνουν «Κυρία-Κυρία», γεγονός που με χαροποίησε ιδιαίτερα. Κάθε μαθητής αφού έλεγε την λέξη που είχε βρει, σηκωνόταν στον πίνακα και την τοποθετούσε στη σωστή στήλη. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με νέες λέξεις και έννοιες, όπως «ναυαγοσώστης», «ευ αγωνίζεσθαι».

Για το τέλος άφησα την «Αλυσίδα Επιβίωσης». Διαβάζοντας κάθε αλυσίδα προσεκτικά, έδωσα λίγο χρόνο στους μικρούς μου φίλους να σκεφτούν ποιον κρίκο θεωρούν πιο σημαντικό και γιατί. Οι απαντήσεις που έλαβα ήταν πολλές, διαφορετικές και ενδιαφέρουσες. Μετά από έναν μεγάλο διάλογο που εξελίχθηκε τόσο ανάμεσα στα παιδιά όσο και σε εμένα με τα ίδια, καταλήξαμε. Με αφορμή την αλυσίδα, είχα τη δυνατότητα να μιλήσω για τον ρόλο και τη σημασία του ναυαγοσώστη και τα μέτρα ασφαλείας που χρειάζεται να τηρούμε στην θάλασσα.

Ολοκλήρωσα με την απονομή των διπλωμάτων, τα οποία άλλοι μαθητές έρχονταν να παραλάβουν με ένα πλατύ χαμόγελο, άλλοι τρέχοντας ενθουσιασμένοι και άλλοι δίνοντας μου μια αγκαλιά. Η παρουσία μου, μάλιστα, χαροποίησε όχι μόνο τα παιδιά αλλά και την διευθύντρια του σχολείου, η οποία αφού με συνεχάρη και ζήτησε αντίγραφο του βιβλίου ώστε να μπορέσουν να το διδαχθούν και οι υπόλοιπες τάξεις, τόνισε «Μία ευκαιρία αξίζει να δίνουμε όχι απλώς στο παιδί, αλλά στον άνθρωπο». Ομολογώ ότι αυτή η ημέρα με ολοκλήρωσε και σίγουρα θα μου μείνει αξέχαστη.

 


Η Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος (ΕΑΝΕ) είναι μέλος των οργανισμών International Life Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και Mediterranean Lifesaving Confederation. Στη διδασκαλία χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό της ΕΑΝΕ στο πλαίσιο του project "Safe Greece" με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Μαρία Δίπλα