Safe Greece στο 9o Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης
Ηλιούπολη 06/06/2024. Κατά τη διάρκεια του β εξαμήνου φοίτησης στο ΤΕΦΑΑ Αθηνών, ήρθα σε επαφή με το μάθημα της ναυαγοσωστικής. Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή ήμουν λίγο επιφυλακτική καθώς δε γνώριζα τον κύριο Στάθη ούτε είχα κάποια ιδιαίτερη επαφή με το αντικείμενο. Με το πέρασμα του καιρού αυτό άλλαξε και έχοντας πλέον φτάσει σχεδόν στο τέλος αυτού του όμορφου ταξιδιού, μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι αποκόμισα άφθονες γνώσεις και μοναδικές εμπειρίες. Μια από αυτές ήταν φυσικά η επίσκεψη μας στο 9ο δημοτικό σχολείο Ηλιούπολης, για να διδάξουμε στην 5η τάξη ένα εκπαιδευτικό παραμύθι.
Μόλις φτάσαμε, όλοι μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά
κι αυτό μας βοήθησε να νιώσουμε ευπρόσδεκτοι. Στην αρχή συστηθήκαμε
στα παιδιά και τους είπαμε λίγα λόγια σχετικά με το ποιοι είμαστε, από που
ερχόμαστε και το σκοπό της επίσκεψης μας, ενώ ζητήσαμε να μας πουν κι εκείνοι τα
ονόματα τους και λίγα λόγια για τον εαυτό τους προκειμένου να δημιουργηθεί ένα
κλίμα οικειότητας.
Αμέσως ξεκινήσαμε την αφήγηση του παραμυθιού εστιάζοντας στον παιδαγωγικό και ενοποιητικό του χαρακτήρα. Στη συνέχεια κάναμε μερικές ερωτήσεις για να αντιληφθούμε το πως βίωσαν τα παιδιά την ιστορία μέσα από τα δικά τους μάτια. Κάποιες από τις απαντήσεις που μας «απασχόλησαν» ήταν οι εξής: στην ερώτηση «ποια θα ήταν τα συναισθήματα σας εάν έπρεπε να αποχωριστείτε τον δικό σας κολλητό/ή;» η πλειοψηφία των απαντήσεων ήταν «λύπη». Παρόλα αυτά ένα παιδί αποκρίθηκε λέγοντας: «εγώ θα ένιωθα λύπη αλλά και θυμό».Ένα άλλο παιδί στην ερώτηση «με ποιο από τα πρόσωπα του παραμυθιού θα κάνατε παρέα;» ενώ η πλειοψηφία διάλεξε τον Αγαπητό για να μην νιώθει μόνος του, επέλεξε τους «bullies» λέγοντας χαρακτηριστικά: «εγώ θα ήθελα να κάνω παρέα με αυτούς επειδή είναι πολλοί και μου αρέσουν οι μεγάλες παρέες». Η αφήγηση συνοδεύτηκε από κουίζ και παιχνιδάκια που λάτρεψαν τα παιδιά και ολοκλήρωσαν με επιτυχία. Αυτό που μας χαροποίησε ιδιαίτερα ήταν το ποσοστό της συμμετοχής των παιδιών στη διαδικασία και η έντονη επιθυμία τους για εξιστόρηση των δικών τους εμπειριών στον χώρο του υγρού στοιχείου.
Γενικά το κλίμα ήταν πολύ ευχάριστο και οι αντιδράσεις των παιδιών θετικές. Αναφορικά με τον δικό μας απολογισμό, ενθουσιαστήκαμε κυρίως με την αλληλεπίδραση που αναπτύξαμε με τα παιδιά καθώς και για μας ήταν κάτι πρωτόγνωρο και το βιώσαμε ως κίνητρο για να ασχοληθούμε πιο ενεργά με τον κλάδο της ναυαγοσωστικής.
Η Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος (ΕΑΝΕ) είναι μέλος των International Life Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και Mediterranean Lifesaving Confederation. Στη διδασκαλία χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό της ΕΑΝΕ στο πλαίσιο του project "Safe Greece" με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνα: Χριστίνα Παυλίδου.