Μια Ευκαιρία Στα Παιδιά του 20ου Δ.Σ. Αιγάλεω
Αθήνα,
09/05/25. Σε παιδιά ηλικίας 7 (δευτέρας δημοτικού) και 12 ετών (έκτης
δημοτικού). Παρουσίαση του παραμυθιού Μια Ευκαιρία Στα Παιδιά και διδασκαλία
της θέσης ανάνηψης στο 20ο Δημοτικό
Σχολείο Αιγάλεω Βορείου Ηπείρου και Μάκρυς.
Σε
αυτό το άρθρο παρουσιάζονται τα κύρια σημεία της παρουσίασης του παραμυθιού και
της διδασκαλίας της θέσης ανάνηψης. Στο πλαίσιο της διδασκαλίας της
ναυαγοσωστικής στο 2Οο δημοτικό σχολείο στο Αιγάλεω, το οποίο επένδυσε στο
εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια Ευκαιρία Στα Παιδιά». Η παρουσίαση, πραγματοποιήθηκε
σε πρώτη φάση στα παιδιά της δευτέρας δημοτικού. Παρόλο που τα παιδιά ήταν
μικρά, υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον το παραμύθι. Ήταν ήσυχα
και παρακολουθούσαν καθ’ όλη την διάρκεια απομνημονεύοντας αρκετές από τις
πληροφορίες του παραμυθιού, όπως φάνηκε από τις απαντήσεις τους στις ερωτήσεις
μετά το παραμύθι. Ακόμα περισσότερο ενθουσιασμό έδειξαν για τη διδασκαλία της
θέσης ανάνηψης. Προσφέρθηκαν πολλοί εθελοντικά για τους επιδείξω πώς γίνεται
στην αρχή και έπειτα ανά πεντάδες δύο-δύο παιδιά, την έμαθαν εφαρμόζοντάς την ο
ένας στον άλλο υπό καθοδήγηση. Μέχρι το τέλος της ώρας και τα είκοσι παιδιά
είχαν κάνει και το θύμα και αυτόν που του παρέχει βοήθεια. Η διδακτική ώρα είχε
συνεχόμενη ροή και κύλισε ευχάριστα. Όλοι φάνηκε να απόλαυσαν την ώρα. Στο
τέλος τα παιδιά έλαβαν με ενθουσιασμό την βεβαίωση παρακολούθησης και ρωτούσαν
αν θα συνέχιζα να έρχομαι στο σχολείο τους. Η εκπαιδευτικός της τάξης,
γνωρίζοντας την σημασία της θέσης ανάνηψης, με ρώτησε αν θα μπορούσα να
επαναλάβω την διδασκαλία της στην έκτη τάξη και εννοείται πώς δέχτηκα. Η ώρα
για την έκτη τάξη ήταν μικρότερη και έτσι δεν παρουσίασα το παραμύθι για να
προλάβω να δείξω την θέση ανάνηψης. Αυτή τη φορά τα παιδιά ήταν μεγαλύτερα και
είχαν πολλές απορίες. Επίσης, η ώρα ήταν πιο κοντά στο σχόλασμα πράγμα που
μάλλον τα έκανε πιο ανήσυχα, οπότε ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης μπόρεσε να
κάνει πρακτική εξάσκηση, αλλά όχι όλοι. Βέβαια οι απορίες συνεχίζονταν και αφού
χτύπησε το κουδούνι.
Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την στήριξη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του project “Safe Greece” που διατίθεται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Μαρία Μπαϊρακταρίδου.