ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

O Charlie στον Α.Σ. «Πανόραμα»

 



O Charlie στον Α.Σ. «Πανόραμα»

Αθήνα 14.05.2021. Δέκα  νεαροί αθλητές του συλλόγου Πανοράματος Πετρούπολης , ηλικίας 4-10 ετών, διδάχθηκαν το πρόγραμμα «Τσάρλι ο διασώστης» με ενθουσιασμό .Το τμήμα στο οποίο εξιστόρησα το εκπαιδευτικό αυτό παραμύθι αποτελούταν από δέκα κοριτσάκια τα οποία έκαναν ρυθμική  γυμναστική, οπότε το στοιχείο της άθλησης ήταν μέσα τους από μικρή ηλικία.

Η δασκάλα τους, χάρει στην οποία επισκέφθηκα τον σύλλογο αυτό είναι φίλη μου και είχε προετοιμάσει από πριν τα κορίτσια για την επίσκεψη μου γεγονός που τις γέμισε ανυπομονησία και περιέργεια. Όταν πρωτομπήκα στην αίθουσα δεν θα κρύψω ότι με κατέκλεισε ένα αίσθημα άγχους καθώς δεν είχα ξαναβρεθεί σε παρόμοια κατάσταση και ο φόβος του να κάνω την αφήγηση του μυθιστορήματος ανιαρή ήταν έντονος. Τα κορίτσια μόλις με είδαν ήταν πολύ πρόσχαρα και φιλικά κάτι που με έκανε να αισθανθώ κατευθείαν άνετα. Στην αρχή για να αισθανθούν και εκείνες άνετα να μου μιλήσουν και να με ρωτήσουν οποιαδήποτε τυχόν απορία θα είχαν στην πορεία αλλά και για να κάνω την παρουσίαση  πιο δια δραστική τους ζήτησα να συστηθεί η κάθε μια ξεχωριστά λέγοντας μου το όνομα της και κάτι που της αρέσει πολύ να κάνει στον ελεύθερο της χρόνο. Επίσης τους είπα να με φωνάζουν και εμένα με το όνομα μου και όχι «κυρία» καθώς ήθελα να με αισθανθούν σαν φίλη τους . Σε αυτό το σημείο να προσθέσω πως την μαθησιακή αυτή μέθοδο την υιοθέτησα από τον καθηγητή μου στο μάθημα της ναυαγοσωστικής ,Στάθη Αβραμίδη, ο οποίος εφαρμόζοντας  αυτή την διδακτική επιλογή δημιούργησε ένα συλλογικό κλίμα ομάδας στο οποίο ένταξε και τον εαυτό του μέσα ως έναν ενεργό δάσκαλο που είχε στόχο να επικοινωνήσει με τους μαθητές του και όχι να παραδώσει παθητικά μια διδακτέα ύλη . Συνεχίζω λοιπόν λέγοντάς τους τι πρόκειται να τους αφηγηθώ και κάνοντας τους ορισμένες ερωτήσεις σχετικές με την ναυαγοσωστική για να δω αν γνωρίζουν ορισμένα πράγματα όπως «ξέρετε τι είναι ο ναυαγοσώστης» ή «έχετε ακούσει τι είναι οι πρώτες βοήθειες». Μπορώ να πω ότι τα μισά τουλάχιστον κορίτσια σήκωσαν το χέρι τους και οι απαντήσεις τους προς έκπληξή μου ήταν αρκετά στοχευμένες  για την ηλικία τους . Έπειτα από αυτή την μικρή συζήτηση ξεκίνησα να τους διηγούμαι το παραμύθι.



Καθ’ όλη την διάρκεια που εξιστορούσα το παραμύθι τα κορίτσια ήταν φανερά αφοσιωμένα και απορροφημένα στην ιστορία και η ηρεμία τους αυτή με ανησύχησε προσωρινά γιατί σκέφτηκα ότι μπορεί να μην το έβρισκαν αρκετά ενδιαφέρον. Όμως δεν άργησε πολύ η ώρα για να αντικατασταθεί αυτή η σκέψη με ένα απίστευτο συναίσθημα χαράς που με πλημμύρησε όταν το παραμύθι τελείωσε και τα κορίτσια άρχιζαν να φωνάζουν «ΚΙ ΑΛΛΟ!» δυνατά και με παρακαλούσαν να τους πω κι άλλο παραμύθι. Για να εκπληρώσω αυτή τους την επιθυμία και επειδή ήξερα ότι δεν είχα πολύ ώρα στην διάθεση μου, χωρίς να σπαταλήσω λεπτό τους είπα ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι. Σε αυτό το παιχνίδια εγώ έκανα ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του παραμυθιού για να δω αν  κατανόησαν τα νοήματα του ορθά  και όποια απαντούσε πιο σωστά θα μας έκανε και το αγαπημένο της ακροβατικό κόλπο. Με αυτό τον τρόπο συνδυάστηκε και η μάθηση και η δημιουργικότητα του αθλήματος τους .

Το μάθημα έκλεισε με εκείνες να μου παρουσιάζουν το χορευτικό τους που είχαν ετοιμάσει με  την δασκάλα τους και έπειτα από αυτό αγκαλιές και δώρο αυτοκολλητάκια για την καθεμία. Ήταν μια μαγική εμπειρία που άφησε πολλά γέλια και χαμόγελα στα πρόσωπα των κοριτσιών, κάτι το οποίο δεν ήξερα ότι μπορεί να δώσει την διπλή χαρά σε εμένα και να με γεμίσει με τόσα όμορφα συναισθήματα και ίσως να μου προσφέρει μια μικρή ιδέα για το πως είναι να μοιράζεσαι γνώσεις μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας . Ευχαριστώ πολύ τον Στάθη για αυτό που μου έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψω και να συμμετέχω σε κάτι τόσο δημιουργικό και όμορφο!!!

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την στήριξη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του projectSafe Greece” που διατίθεται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Κωνσταντίνα Αλεξάνδρου.