Χαμόγελα και γνώσεις χάρισε ο «Τσάρλι» στο Σχολείο Κανάση
Αγία Παρασκευή 8/05/2025. Ο Τσάρλι ο
διασώστης το πρόγραμμα της ΕΑΝΕ διδάχτηκε στο ιδιωτικό δημοτικό σχολείο Καναση
σε 12 μαθητές της τέταρτης δημοτικού με συνεννόηση της διευθύντριας του
σχολείου αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε ένα πρόγραμμα που αφορά κάποιες βασικές
αρχές της ναυαγοσωστικής.
Η ανυπομονησία των
παιδιών δεν κρυβόταν καθώς από το πρώτο λεπτό που φτάσαμε στο σχολείο
γνωρίζοντας ήδη για τι πράγμα θα τους μιλούσαμε. Εκείνη την ώρα είχαν διάλειμμα
και με το που μας αντίκρισαν ήδη είχαν αρχίσει οι πρώτες ερωτήσεις. «Κύριε θα μάθουμε και πρώτες βοήθειες;» Στην
συνέχεια η διάλεξη έγινε στην τάξη των μαθητών και οι εικόνες από το παραμύθι
έγιναν με την βοήθεια του προτζέκτορα. Όσο πραγματοποιούσαμε την παρουσίαση τα
παιδιά ήταν ήσυχα και προσηλωμένα στο παραμύθι. Κανένα παιδί δεν δημιούργησε
κάποιο θέμα. Με το που ολοκληρώσαμε το παραμύθι οι ερωτήσεις είχαν αρχίσει. Ο
ενθουσιασμός και η απορία ήταν φανερή στην συζήτηση που ακολούθησε: «πότε είναι
ασφαλές να κολυμπάμε στην θάλασσα;» «πότε δεν κάνει να κολυμπάμε;» «πως
μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον που κινδυνεύει ενώ βρίσκεται στο νερό;» «τι σας
έκανε εντύπωση στο παραμύθι και ποιος ήρωας ξεχώρισε για εσάς;»
Οι απαντήσεις τους
ήταν εύστοχες ώριμες και ξεχωριστές: «όταν δεν έχουμε φάει, όταν τα νερά είναι
ήρεμα, όσο υπάρχει φως, όταν δεν είμαστε κουρασμένοι;» «να φωνάξουμε κάποιον
μεγαλύτερο, να πετάξουμε κάποιο σωσίβιο;» «αγαπητός και η Δωροθέα»
Στην συνέχεια καθώς
καθίσαμε δύο διδακτικές ώρες και είχαμε χρόνο δείξαμε κάποιες πρώτες βοήθεια
όπως πως γίνεται η κάρπα και πως τοποθετούμε κάποιον όταν έχει χάσει τις
αισθήσεις του και απαντήσαμε σε απορίες που αφορούν τα παραπάνω «η κάρπα γίνεται σε όλους τους ανθρώπους;» «μπορεί
κάποιος να (ζωντανέψει ) ενώ του κάνουμε καρπα;»
Τέλος η ώρα έκλεισε
με κάποιες δραστηριότητες όπου τα παιδιά ζωγράφισαν και έλυσαν το σταυρόλεξο
καθώς η χαρά και η λαχτάρα να απαντήσουν και να βρουν κρυμμένες λέξεις δεν
κρυβόταν. Στα παιδεία δόθηκαν διπλώματα και σοκολατάκια και έκλεισε η ώρα με
αναμνηστικές φωτογραφίες και πολλές αγκαλιές. φεύγοντας όλα τα παιδιά μας
ζητούσαν να καθίσουμε άλλο λίγο και ρωτούσαν αν θα ξανά έρθουμε.
Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προπτυχιακών σπουδών της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την στήριξη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του Project “Safe Greece” που διατίθεται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Δημήτρης Πανταζής.