ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ενθουσιασμένοι οι αθλητές του Α.Ο. Ωκεανός από τον «Τσάρλι τον διασώστη» και την Αθλητική Ναυαγοσωστική

 


Ενθουσιασμένοι οι αθλητές του Α.Ο. Ωκεανός από τον «Τσάρλι τον διασώστη» και την Αθλητική Ναυαγοσωστική


Μαρούσι 20/07/2021. Στο πλαίσιο του μαθήματος «Αθλητική Ναυαγοσωστική» της ΣΕΦΑΑ Αθηνών με υπεύθυνο καθηγητή τον Στάθη Αβραμίδη, επισκεφθήκαμε το προαγωνιστικό τμήμα του Α.Ο. Ωκεανός, στο ΟΑΚΑ, στην εξωτερική αγωνιστική 50αρα πισίνα, και διδάξαμε το Διεθνές Πρόγραμμα Ασφάλειας στο Νερό «Τσάρλι ο διασώστης» και αγωνίσματα Αθλητικής Ναυαγοσωστικής. Σε συνεργασία με τους προπονητές της ομάδας οργανώσαμε διδακτικό πρόγραμμα για 24 παιδιά 10-12 ετών.


Στη διδασκαλία του πρακτικού χρησιμοποιήσαμε 3 ανδρείκελα και 3 σωσίβια.  Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την διδασκαλία της ιστορίας του Τσάρλι. Αρχικά, ξεκινήσαμε τη διήγηση με συνοδεία φωτογραφιών του βιβλίου. Είχαμε απομνημονεύσει την ιστορία και ανάλογα παρουσιάζαμε τις φωτογραφίες. Στη συνέχεια κάναμε μια αναδρομή των πρακτικών γνώσεων που περιείχε η ιστορία σχετικά με την ασφάλεια στο νερό και η διδασκαλία ενισχύθηκε μέσω των παιχνιδιών του βιβλίου σε προφορική μορφή. Η θεωρητική διδασκαλία ολοκληρώθηκε με την εκμάθηση καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ). Ωστόσο λόγω έλλειψης χρόνου, υποδομών και υπέρμετρης ζέστης, τα παιδιά ανυπομονούσαν να μπουν στο νερό.


Ακολούθησε το πρακτικό μέρος της διδασκαλίας. Η προπόνηση ξεκίνησε με προθέρμανση 600μ. Παρουσιάσαμε 3 αγωνίσματα. Επιλέξαμε να διδάξουμε 3 σκυταλοδρομίες, τις οποίες οργανώσαμε σε 3 ομάδες των 8, λόγω της διαθεσιμότητας 3 διαδρομών, για να μην υπάρχει σε καμία χρονική στιγμή παιδί που να μη συμμετέχει. Πρωταρχικός στόχος ήταν η διασκέδαση, οπότε δεν δώσαμε μεγάλη βάση στην τεχνική και στους κανονισμούς. Ο λόγος που επιλέξαμε σκυταλοδρομίες ήταν να ενθαρρύνουμε το αγωνιστικό πνεύμα και τη συνεργασία. Ο καθένας μας ήταν υπεύθυνος για ένα αγώνισμα. Το πρώτο ήταν η «σκυταλοδρομία 4x25 μεταφοράς ανδρεικέλου», η οποία εκτελέστηκε σε μορφή 8x25, την οποία ανέλαβε ο Γιώργος. Αφού εξηγήσαμε την τεχνική και τους κανονισμούς, οργανώσαμε τα παιδιά ως προς τους ρόλους του καθενός και τις ομάδες, οι οποίες ήταν ισοδύναμες με τη βοήθεια των προπονητών του ομίλου, το εκτελέσαμε 2 φορές.

Ακολούθησε η διδασκαλία του 2ου αγωνίσματος, με την ίδια διαδικασία, «4x50 σκυταλοδρομία ανδρεικέλου», που εκτελέστηκε σε μορφή 8x50, την οποία ανέλαβε ο Αλέξανδρος. Το συγκεκριμένο αγώνισμα το εκτελέσαμε 4 φορές, με σκοπό να αναλάβουν όλα τα παιδιά κάθε πιθανό ρόλο. Στα 2 αγωνίσματα, χρησιμοποιήσαμε άδεια ανδρείκελα, λόγω της δυσκολίας που παρατηρήσαμε από τα παιδιά να τα μεταφέρουν.


Ολοκληρώσαμε τη διδασκαλία με το αγώνισμα «4x50 μικτή σκυταλοδρομία», που επίσης εκτελέστηκε με τη μορφή 8x50, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία. Το αγώνισμα ανέλαβε η Σταυριάννα και το εκτελέσαμε 4 φορές, επίσης με σκοπό να αναλάβουν όλα τα παιδιά κάθε πιθανό ρόλο.

Εν κατακλείδι, κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, παρατηρούσαμε πως τα παιδιά ήταν πολύ ενθουσιασμένα και διασκέδαζαν πάρα πολύ. Έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη ναυαγοσωστική ως αντικείμενο, για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευτούν στο νερό, στην αναγνώριση ενός πνιγμένου και πως να πράξουν καθώς και στην ΚΑΡΠΑ. Τα αγωνίσματα, αν και τους φάνηκαν αρκετά κουραστικά, πέρασαν φανταστικά και εξέφρασαν ένα μεγάλο ενδιαφέρον για το άθλημα. Τέλος, ο σύλλογος, οι προπονητές, και τα παιδιά μας ευχαρίστησαν για αυτή τη μοναδική εμπειρία που προσφέραμε στα παιδιά και για τις πολύ σημαντικές γνώσεις που τους παρείχαμε.


Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «αθλητική ναυαγοσωστική» της ΣΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ. Ο εξοπλισμός και οι βεβαιώσεις παρακολούθησης, διατίθενται δωρεάν από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την υποστήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation.