Safe Greece: O
Charlie στα Δελφίνια Περιστερίου
Περιστέρι 23/12/ 2022. Η ομάδα «Δελφίνια» Περιστερίου συμμετείχε σε μία δράση «Τσάρλι ο διασώστης», στα πλαίσια πανεπιστημιακού μαθήματος, για την διάδοση των ναυαγοσωστικών τεχνικών και του ανθρωπισμού στην Ελλάδα. Μετά το διάβασμα του παραμυθιού, η δράση συνεχίστηκε με παιχνίδια, συζήτηση και εντυπώσεις.
Φτάνοντας στο
κολυμβητήριο μετά από μία εβδομάδα, τα παιδιά μας υποδέχθηκαν με γέλια, φωνές
και ανυπομονησία. «Τι θα κάνουμε σήμερα» παρατήρησε ένα και ακολούθησε
καταιγισμός από ιδέες από τα υπόλοιπα παιδιά.
Αφού εγώ και οι συμφοιτητές- συνεργάτες μου τους εξηγήσαμε,
μετακινηθήκαμε στην αίθουσα γυμναστηρίου τους, γύρω από ένα τραπέζι όπου
στήθηκε το λάπτοπ από όπου θα αφηγούμασταν εναλλάξ την ιστορία. Οι παρακωλύσεις
που αντιμετωπίσαμε ήταν κατά κύριο λόγο ο περιορισμένος χρόνος λόγω
δραστηριοτήτων των παιδιών και η δυσκολία του να βλέπουν όλα τα παιδιά τις
εικόνες του παραμυθιού από το λάπτοπ. Ξεκινώντας το παραμύθι , όλα τα παιδικά
ματάκια έλαμπαν και κοιτούσαν τον αφηγητή. Οι 18 μικροί κολυμβητές επενέβαιναν
όποτε θεωρούσαν ότι ο πρωταγωνιστής διαχειριζόταν κάτι λάθος, ξεκαρδίζονταν με
τα αστεία σημεία, παρατηρούσαν τις ομοιότητες στη διάρκεια της ιστορίας ενώ
παρέμειναν σοβαρά στο τέλος του. Για να επιστρέψουν γρήγορα τα χαμόγελα στα
προσωπάκια τους μεταφερθήκαμε γρήγορα στον κενό χώρο, βγάλαμε αριθμάκια και
χωριστήκαμε σε ομάδες για να ξεκινήσουμε να παίζουμε. Χρησιμοποιώντας όρους και
λέξεις από την ιστορία , ξεκινήσαμε με μια παραλλαγή του τηλεοπτικού παιχνιδιού
«Ρουκ Ζουκ» που κατέληξε περισσότερο με «χαλασμένο τηλέφωνο», συνεχίσαμε με
παντομίμα και τα τελευταία λεπτά με ομαδική κρεμάλα στον πίνακα. Το μάθημα
έληξε με αγκαλιές, γέλια και ομαδική φωτογραφία και μοίρασμα των βεβαιώσεων
παρακολούθησης του προγράμματος στα παιδιά, που κοιτούσαν γύρω τους περήφανα.
Όταν κατάλαβαν ότι φτάνουμε προς το τέλος της διαθέσιμης ώρας, άρχισαν οι
ερωτήσεις: «Ήταν πολύ ωραία, μου άρεσε πολύ σήμερα. Θα έρθετε και την επόμενη
φορά;»
Η προσοχή, το
ενδιαφέρον και η πειθαρχία που έδειξαν τα παιδιά, πραγματικά με εξέπληξαν και
αναπτέρωσαν τις ελπίδες μου ότι η συναναστροφή και η διδασκαλία σε ηλικίες
δημοτικού είναι μία αμφίδρομη διαδικασία μάθησης. Αν και ντροπαλά και
επιφυλακτικά μερικά στην αρχή, με λίγα χαμόγελα και ερωτήσεις για να μας
δείξουν τις γνώσεις τους, γρήγορα πήραν θάρρος και αφέθηκαν, ακούγοντας μας
προσεκτικά και συμμετέχοντας ενεργά. Η
εμπειρία ήταν σαφώς ευχάριστη, πρωτόγνωρη, το χάρηκα και προσπάθησα να ρουφήξω
κάθε στιγμή προσοχής, αγνής χαράς και ενέργειας από τα παιδιά.
Η
διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του project
Safe Greece
που εκπονείται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος (ΕΑΝΕ) με την
στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Η ΕΑΝΕ είναι μέλος των οργανισμών International Life
Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και
International Federation of Swimming Teachers’ Association. Φωτογραφίες: Παύλος Ρωμανός