ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο "Αγαπητός" στην Κύπρο

 



Ο "Αγαπητός" στην Κύπρο

Λευκωσία, 21/4/2023. Τέσσερις μικρές φίλες από την ακαδημία μπάσκετ του Κεραυνού Στροβόλου διδάχτηκαν με χαρά και ενθουσιασμό το παραμύθι "Μια ευκαιρία στο παιδί" του Στάθη Αβραμίδη.

Το απόγευμα της Παρασκευής επισκέφθηκαν το σπίτι μου μαζί με τον κηδεμόνα τους για να διδαχθούν το παραμύθι στο πλαίσιο της πρακτικής εργασίας στην Εφαρμοσμένη Ναυαγοσωστική. Τα κορίτσια έφτασαν στο χώρο τον οποίο είχα διαμόρφωση ανάλογα για αυτές με διάφορα λούτρινα και σνακ γι' αυτές. Μόλις είδαν τον χώρο ξετρελάθηκαν και έτρεξαν να καθίσουν για να παρακολουθήσουν το παραμύθι. Αρχικά έδωσα σε αυτές και τους γονείς πληροφορίες για το τι θα ακολουθούσε και άρχισα την αφήγηση του παραμυθιού, το οποίο τους τράβηξε την προσοχή από τα πρώτα δευτερόλεπτα. Κατά την διάρκεια της ιστορίας τα κορίτσια εξέφραζαν έντονα συναισθήματα χαράς ή λύπης ανάλογα με την φάση της ιστορίας, αλλά και διάφορες απορίες που τους δημιουργήθηκαν κυρίως από τις εικόνες του παραμυθιού. Με το τέλος του παραμυθιού παίξαμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων στο οποίο μου έκανε εντύπωση από τις πόσες πληροφορίες θυμόντουσαν. Το παιχνίδι άρεσε πολύ στα κορίτσια και ζωγράφισε στα πρόσωπα τους υπέροχα χαμόγελα. Στο τέλος του παιχνιδιού ερωτήσεων κάναμε μαζί με τις μικρές μου φίλες ένα γενικό σχολιασμό για το παραμύθι και τους ήρωες, αναφέροντας και σχολιάζοντας τον τρόπο που συμπεριφέρθηκε ο καθένας. Μετά τους έδωσα μια κόλλα και χρωματιστά μαρκαδοράκια για να γράψουν τις εντυπώσεις τους. Κάποιες από αυτές ήταν "θέλουμε κι άλλο", "να το ξανά διαβάσουμε", "ευτυχώς που όλα πήγαν καλά στο τέλος". Αφού έγραψαν τις εντυπώσεις τους μάζεψα τις κόλλες και περάσαμε στον κήπο για τα παιχνίδια στα οποία συμμετείχαν και οι γονείς, με αποτέλεσμα την δημιουργία πολύ όμορφου κλίματος. Τα κορίτσια ενθουσιάστηκαν με τις μικρές χελώνες που έχω στον κήπο μου και έπαιξαν λίγο μαζί τους. Άκουσαν εκείνες και οι γονείς προσεκτικά τις οδηγίες που τους έδωσα. Ύστερα από αρκετή ώρα, αφού κουράστηκαν όλοι τελείωσε το παιχνίδι και πήγαμε μέσα για να ξανά γράψουν παιδιά αλλά και γονείς αυτή την φορά, τις εμπειρίες και τα συναισθήματα τους. Τέλος τους έδωσα τα διπλώματα τους και βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες.


Κάποια λόγια που έγραψαν: «περάσαμε τέλεια», «θα ξανά έρθουμε αύριο;», «ήταν μια αξέχαστη εμπειρία χαίρομαι που ήρθαμε», «νιώσαμε ξανά μικρά παιδιά», «το παραμύθι ήταν πολύ ενδιαφέρον», «ευχαριστούμε για την ευκαιρία να διαβάσουμε το παραμύθι και να περάσουμε καλά όλοι μαζί με τους γονείς μας».

Εγώ προσωπικά είχα μια αξέχαστη εμπειρία, χαίρομαι που το μάθημα μου έδωσε την ευκαιρία να διδάξω σε μικρά παιδιά. Αν και στην αρχή είχα πολύ άγχος και φόβο, είμαι υπερήφανη που κατάφερα όχι μόνο να διδάξω αλλά και να περάσω καλά με τα παιδιά. Η χαρά στα πρόσωπα τους και των γονέων τους αλλά και τα διάφορα σχόλια κατά την διάρκεια και το τέλος του μαθήματος, με έκαναν να νιώσω μικρή συγκίνηση και τεράστια χαρά. Ομολογώ ότι καθ' όλη την διάρκεια του αξέχαστου αυτού απογεύματος, ένιωσα νοσταλγία για τα δικά μου παιδικά χρόνια, που ήμουν εγώ στην θέση των κοριτσιών και κάποιος άλλος στην δική μου, κάνοντας με να καταλάβω ότι πρέπει να περνούμε καλά την κάθε στιγμή γιατί μεγαλώνουμε χωρίς να το καταλάβουμε. Είναι μια εμπειρία που σίγουρα θα ήθελα να ξανά ζήσω και την επόμενη φορά πιστεύω ότι θα μπορώ να τα καταφέρω και με περισσότερα παιδιά.

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του project "Safe Greece" που εκπονείται από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος (ΕΑΝΕ) με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Η ΕΑΝΕ είναι μέλος των οργανισμών International Life Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και International Federation of Swimming Teachers’ Association. Εικόνες: Κατερίνα Τορναριτη.