ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μισογεμάτο το ποτήρι που ήπια στις BULSCA 2022-2023

 

Μισογεμάτο το ποτήρι που ήπια στις BULSCA 2022-2023

Κάλυμνος 06.04.2023. Το 2022 μετά από την συμμετοχή μου σε δύο Κ.Α.Ν.Ε αποφάσισα να αγωνιστώ στην Αγγλία έχοντας δύο στόχους. Αρχικά ήθελα να αγωνιστώ σε αγώνες εξωτερικού εκπληρώνοντας ένα όνειρο και μετά ήθελα να μαζέψω εικόνες και να συνομιλήσω με προπονητές αθλητικής ναυαγοσωστικής για να ζητήσω προπονητικές συμβουλές και να δω την ροή των αγωνισμάτων ναυαγοσωστικής.

Ο πρώτος στόχος ήταν κάτι μοναδικό για εμένα καθώς είμαι κολυμβητής επαρχίας και οι περισσότερες προπονήσεις που κάνω είναι στην θάλασσα καθώς το κολυμβητήριο λειτουργεί μόνο καλοκαίρι. Μόνο δυσκολίες είχε το εγχείρημα πρωινών/απογευματινών προπονήσεων στην θάλασσα καθώς θερμοκρασία νερού/περιβάλλοντος και κυματισμός δεν βοηθούσαν για σωστή προετοιμασία. Οι καιρικές συνθήκες συχνά καθιστούσαν αδύνατη την προπόνηση με αποτέλεσμα να προπονούμαι στο γήπεδο του στίβου και σε γυμναστήριο. Καθώς ο καιρός περνούσε και δεν είχα τις επιθυμητές επιδόσεις, πήγα στην Αθήνα για να προπονηθώ σε κολυμβητήρια τους τελευταίους 2 μήνες πριν τους αγώνες. Η προετοιμασία ήταν καλή και ουσιαστική και σε συνδυασμό με την προπόνηση των υπολοίπων δυο μελών της αποστολής αρχίσαμε να δένουμε ως ομάδα.

Ως απόφοιτος ΤΕΦΑΑ δεν είχα συγκεκριμένη γνώση αθλητικής ναυαγοσωστικής και ό,τι είχα διδαχθεί ήταν μέσα από το ασύγχρονο εξ αποστάσεως πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ο Δρ. Αβραμίδης για αθλητική ναυαγοσωστική πισίνας και θάλασσας. Παράλληλα έκανα προσπάθειες για να συμμετέχω με τους αθλητές του Πρωτέα ΝΟ Καλύμνου στο επερχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ναυαγοσωστικής της Ιταλίας. Ήθελα να αποκτήσω εμπειρίες στην αθλητική ναυαγοσωστική.

 

Η εμπειρία των αγώνων σε μια ξένη χώρα ήταν μοναδική και δεν συγκρίνεται με καμία αγωνιστική εμπειρία μου. Έβλεπα από κοντά αγωνίσματα που είχα μόνο διαβάσει καθώς είναι πολύ περιορισμένο το οπτικό-ακουστικό υλικό που είναι διαθέσιμο μέσα από τις διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης πράγμα το οποίο ήταν μοναδικό και καταλυτικό για να εξοικειωθώ με τα αγωνίσματα. Μετά από την λήξη των αγώνων είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με προπονητές Αγγλικών Πανεπιστημίων και να αντλήσω γνώσεις σχετικά με τα είδη προπονήσεων, τις εντάσεις, την συχνότητα, τις διάρκειες των μεσόκυκλων καθώς και για τον αγωνιστικό σχεδιασμό και προγραμματισμό. Η εμπειρία ήταν υπερ-πολύτιμη καθώς μετά από 6 μήνες κατάφερα να συγκροτήσω ομάδα με 6 αθλοσώστες που θα εκπροσωπούσαν την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Κύπελλο Διάσωσης στο Riccione με πολύ καλά πλασαρίσματα, 9 Νέα Πανελλήνια Ρεκόρ και τη σημείωση 6 καλύτερων επιδόσεων στην Ελλάδα. Προσωπικά δεν έμεινα ικανοποιημένος από τις επιδόσεις μου καθώς 2 κακές στιγμές δεν μου επέτρεψαν να σημειώσω τους χρόνους που ήθελα.

 

Μετά από την συμμετοχή μου στους αγώνες της Αγγλίας ως αθλητής και προπονητής και μετά από την εκπροσώπηση της Ελλάδας ως προπονητής, ήθελα να ξαναζήσω τέτοιες στιγμές. Αποφάσισα λοιπόν να ξεκινήσω νέα προετοιμασία και να αναλάβω νέα φουρνιά φοιτητών του ΤΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ που θα εμπιστευόντουσαν τις προπονητικές μου ικανότητες και να τους καθοδηγήσω σε αυτή την ιδιαίτερη εμπειρία. Έτσι κλήθηκα από τον Δρ. Ευστάθιο Αβραμίδη στο ΤΕΦΑΑ να μιλήσω στους φοιτητές και να τους ζητήσω να με εμπιστευτούν για να ζήσουν την εμπειρία. Στην αρχή εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από 10 άτομα για να συμμετέχουν. Ο αριθμός αυτός μου έδωσε επιπρόσθετο κίνητρο και όρεξη για να κάνουμε πράγματα. Καθώς γνώριζα από την προηγούμενη χρονιά ποια κολυμβητήρια είχαν διάθεση να μας βοηθήσουν δεν χρειάστηκε να αναλωθώ γράφοντας τα αυτονόητα, ό,τι ζητούσαμε μια θέση στον ήλιο.

 



Ξεκινήσαμε με προγράμματα φυσικής κατάστασης, παραγγελίες εμφανίσεων και οικονομική ανάλυση του ταξιδιού προκειμένου να προγραμματίσει κάθε ενδιαφερόμενος τα έξοδα του. Εκεί άρχισαν να σταματούν να ενδιαφέρονται υποψήφιοι. Ενώ η φετινή ισοτιμία ευρώ και λίρας ήταν πιο ευνοϊκή φέτος (1=1,2) σε σχέση με την πέρυσι (1=1,6), 4 άτομα ακύρωσαν πριν καν προχωρήσουμε στον τελικό σχεδιασμό. Ενώ είχαμε ως βάση προπονήσεων το Σεράφειο κολυμβητήριο, κάποιοι προπονούνταν σε κολυμβητήρια που ήταν πιο κοντά τους.

 

Μετά από 2 μήνες είχε βελτιωθεί η φυσική κατάσταση όλων και είχαμε τακτοποιήσει όλες τις λεπτομέρειες του ταξιδιού (αεροπορικά εισιτήρια, διαμονή, ασφάλεια ταξιδιού, παράβολο και παρελκόμενα αγώνων). Φέτος ήμουν σε καλύτερη αγωνιστική κατάσταση και πιο έμπειρος. Την τελευταία εβδομάδα πριν τους αγώνες κάναμε καθημερινές προπονήσεις για να φορμαριστούμε και να δέσουμε σαν ομάδα. Βγήκαμε για φαγητό και αρχίσαμε να κάνουμε πλάνα για την αποστολή, παράλληλα συζητούσαμε για την σειρά των αγωνισμάτων, για χρόνους και το τι έπρεπε να πάρει ο καθένας στις αποσκευές του. Υπολογίζαμε χωρίς τον ξενοδόχο.

 

Δευτέρα 13 Μαρτίου. Λόγω του συγκλονιστικού και πολύνεκρου ατυχήματος των Τεμπών, εξαγγέλθηκαν μαζικές απεργίες και κινητοποιήσεις για όλη την εβδομάδα. Μία από όλες τις εξαγγελίες αφορούσε και απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Είχαμε προγραμματίσει αναχώρηση την Πέμπτη 16/3 και επιστροφή την Κυριακή 19/3 για τρία μέλη της αποστολής. Ο Γιάννης Μπρούτζος θα αναχωρούσε την Παρασκευή 17/3 λόγω υποχρεώσεων και θα επέστρεφε την Δευτέρα 20/3. Την Τρίτη οριστικοποιήθηκε πως η απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας θα γινόταν την Πέμπτη 16/3 (ημέρα της αναχώρησης μας). Όταν το μάθαμε συζητήσαμε ως ομάδα και μετά από δική μου πεποίθηση συμφώνησαν τα υπόλοιπα μέλη πως λογικά δεν θα πραγματοποιόντουσαν οι εγχώριες πτήσεις από/προς όλα τα αεροδρόμια και πιστεύαμε πως οι διεθνής πτήσεις θα γινόντουσαν από και προς το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας. Την Τετάρτη είχα τα γενέθλια μου και έχοντας κλείσει βαλίτσα για Αγγλία σχεδίασα να κάνω ένα μικρό κάλεσμα και να κοιμηθώ νωρίς λόγω του ταξιδιού και των αγώνων που είχα επενδύσει χρόνο και κόπο. Ήταν μεσημέρι όταν μου ήρθε ηλεκτρονικό μήνυμα πως η πτήση μας προς Αγγλία ακυρώνεται λόγω απεργίας. Το εγκεφαλικό ήταν η 1η αντίδραση. Η 2η ήταν το να ερευνήσω εναλλακτικές επιλογές. Μετά από ενδελεχή έρευνα προέκυψαν οι εξής:

  1. Να πετάγαμε με την ίδια εταιρεία την Παρασκευή αν έβαζε 2η πτήση προς Αγγλία καθώς είχαν πουληθεί όλα τα εισιτήρια. Αυτό θα το μαθαίναμε Παρασκευή πρωί. Αν δεν γινόταν αυτό η εταιρεία θα μας επέστρεφε το εισιτήριο.
  2. Η πιο οικονομική επιλογή ήταν να πετάγαμε την Παρασκευή για Αγγλία με ενδιάμεση στάση την Κωνσταντινούπολη και να καθόμασταν 8 ώρες στο αεροδρόμιο της. Αυτή η επιλογή θα κόστιζε 186,00 ευρώ χωρίς το κόστος αποσκευών. Η διάρκεια του ταξιδιού θα ήταν 12 ώρες.
  3.  Μια ενδιάμεση οικονομική λύση θα ήταν να πετάγαμε την Παρασκευή μέσω Κωνσταντινούπολης αλλά θα καθόμασταν 4 ώρες στο αεροδρόμιο της. Αυτή η επιλογή θα κόστιζε 286,00 ευρώ χωρίς το κόστος αποσκευών. Η διάρκεια του ταξιδιού θα ήταν 8 ώρες.
  4. Η ακριβή επιλογή θα ήταν να πετάγαμε απευθείας για Αγγλία με British Airways όπου το κόστος του εισιτηρίου θα ήταν 805,00 ευρώ χωρίς το κόστος αποσκευών. Η διάρκεια του ταξιδιού θα ήταν 4 ώρες.
  5. Να μην πάμε στην Αγγλία.

Καθώς η αεροπορική μας ενημέρωσε πως δεν προτίθεται να βάλει άλλη πτήση, συζητήσαμε με νηφάλιο κεφάλι με την αποστολή και καταλήξαμε πως αν πηγαίναμε θα ταλαιπωρούμασταν πολύ και δεν θα είμασταν σε θέση να αγωνιστούμε και να αποδώσουμε αυτά που θα μπορούσαμε να αποδώσουμε υπό άλλες συνθήκες. Οπότε αφού αποφασίσαμε να μην πάμε ξεκίνησα να ενημερώνω την ασφαλιστική μας εταιρεία μήπως δικαιούμασταν  κάποια χρήματα σαν αποζημίωση, στην συνέχεια ξεκίνησα την αλληλογραφία με τα ξενοδοχειακά καταλύματα εξηγώντας την κατάσταση και ελπίζοντας πως θα δείξουν κατανόηση και θα μας επιστρέψουν αν όχι το αρχικό ποσό, έστω ένα μέρος. Ενημέρωσα τους διοργανωτές για να κάνουν τις απαραίτητες διαγραφές από τα αγωνίσματα και να αναπροσαρμόσουν το τιμολόγιο της ελληνικής αποστολής. Μετά από την ολοκλήρωση των διαδικασιών κάλεσε ο Δρ. Αβραμίδης για να με ρωτήσει τι γνώριζα σχετικά με την απεργία των ελεγκτών εναέρια κυκλοφορίας. Μετά από την ενημέρωση που του έκανα, έμεινε άφωνος. Μετά από εκείνο το τηλεφώνημα οι ώρες που ακολούθησαν ήταν δύσκολες, καθώς έπρεπε να ενημερώσω τον Γιάννη ότι θα πάει μόνος του σε μια ξένη χώρα για να αγωνιστεί σε μια άγνωστη για εκείνον διοργάνωση και χωρίς στήριγμα. Του είπα να μην ανησυχεί και πως θα είμαι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο και θα του δώσω βοήθεια. Το βράδυ αποφάσισα να γιορτάσω και να απολαύσω τα γενέθλια μου. Κάλεσα την αποστολή της Αγγλίας, διασκεδάσαμε, χαλαρώσαμε και είμασταν όλοι σύμφωνοι πως πήραμε την σωστή απόφαση. Με τον Γιάννη επικοινωνούσα συχνά τις επόμενες μέρες για να μαθαίνω την πρόοδο του, να τον συμβουλεύω και να του παρέχω όση υποστήριξη χρειαζόταν, και είμαι σίγουρος πως απόλαυσε την διαδικασία.

 




Κάπου εδώ τελειώνει ο απολογισμός από την φετινή αποστολή της Αγγλίας. Μετά από πολλά συναισθηματικά και ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα, κλείνει ένας κύκλος. Την προηγούμενη χρονιά μετά την επιστροφή μου ήμουν απογοητευμένος από τις επιδόσεις μου αλλά γεμάτος γνώσεις, βιώματα, εικόνες και συναισθήματα. Κατά την διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου αισθανόμουν πως είχα κάνει ό,τι μπορούσα για την προετοιμασία των αθλητών μου και εκ του αποτελέσματος έτσι ήταν. Ένα μικρό κομμάτι μου ήθελε να συμμετέχει στους αγώνες ακόμα και αν ήμουν απροπόνητος αλλά δεν το έκανα γιατί ήθελα να έχω αδιάσπαστη προσοχή στους αθλητές μου. Μετά από την ασύλληπτη εμπειρία του Παγκοσμίου Κυπέλλου ήθελα να κολυμπήσω σε μεγάλους αγώνες εκτός Ελλάδος και με γεμάτη την φαρέτρα μου από εμπειρίες και γνώσεις, ήμουν πεπεισμένος πως θα το έκανα στην Αγγλία. Προπονήθηκα σκληρά, έχασα βάρος, συμμετείχα σε αρκετούς αγώνες κολύμβησης που έγιναν για να προετοιμαστώ και αγωνιστικά. Μετά από τόση προσπάθεια και έξοδα δεν κατέστη εφικτή η συμμετοχή μου στους αγώνες. Γνώρισα όμως δυο μοναδικές προσωπικότητες και φοβερούς ανθρώπους την Ιωάννα και τον Ιωάννη (δεν αναφέρω τον Εφραίμ γιατί γνωριζόμαστε πολλά χρόνια). Η κοινή μας προσπάθεια, με γέμισε χαρά και αισιοδοξία. Τα συναισθήματα που μου μετέφερε ο Γιάννης κατά τη διαμονή του στην Αγγλία με γέμισαν ικανοποίηση. Συνειδητοποίησα πως η φετινή μου προσπάθεια θα είχε αντίκτυπο που θα καρπωνόταν ο Γιάννης. Οι τρείς που δεν πήγαμε στην Αγγλία, ζημιωθήκαμε 300 ευρώ ο καθένας καθώς παρόλο που οι ξενοδόχοι διασταύρωσαν τα λεγόμενα μου και αναγνώρισαν την απεργία, δεν μας επέστρεψαν χρήματα.

 

Κλείνοντας, θέλω να υπογραμμίσω πως είμαι ικανοποιημένος από τα βιώματα που απέκτησε ο Γιάννης, χάρηκα πολύ για την γνωριμία μου με την Ιωάννα. Δεν ξέρω εάν καταφέρουμε ως ΕΑΝΕ να συμμετέχουμε στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στο Βέλγιο και υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις αλλά θα ήθελα πολύ να συμμετέχω. Η φετινή BULSCA όπως και η περυσινή, μου αφήνουν μια γλυκόπικρη γεύση, με αβέβαιη την οποιαδήποτε μελλοντική συμμετοχή μου. Ραντεβού στο 4ο Κύπελλο Ελλάδας Αθλητικής Ναυαγοσωστικής. Εικόνες: Μιχάλης Γλυνάτσης, ΕΑΝΕ.