Ο Αγαπητός στο 117ο Δ.Σ. Αθηνών
Αθήνα 02-06-2023. Δεκαέξι μαθητές της
τέταρτης τάξης του 117ου δημοτικού σχολείου Αθηνών παρακολούθησαν το
πρόγραμμα «Μια ευκαιρία στα παιδιά» με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον.
Με έναν συμφοιτητή μου, πήγαμε στο 117ο
δημοτικό σχολείο Αθηνών, μετά από συνεννόηση με τον γυμναστή του σχολείου, με
σκοπό να παρουσιάσουμε το πρόγραμμα «Μια ευκαιρία στα παιδιά» στους μαθητές
μίας εκ των τάξεων. Κατά την συνάντηση με την διευθύντρια, παρουσιάστηκε ένα
πρόβλημα καθώς μας ζητήθηκε απαραίτητη άδεια για την είσοδο στο σχολείο και την
παρουσίαση του προγράμματος. Μετά από επικοινωνία με τον καθηγητή μας, και
μετέπειτα επικοινωνία του ίδιου με την διευθύντρια, στάλθηκαν τα απαραίτητα
έγγραφα και συμφωνήσαμε να ξαναπάμε. Έτσι λοιπόν, βρεθήκαμε ξανά στο σχολείο,
βέβαιοι πλέον ότι θα καταφέρουμε να παρουσιάσουμε το πρόγραμμα στους μαθητές
του σχολείου. Ο γυμναστής του σχολείου μας υποδέχτηκε θερμά, όπως και η
διευθύντρια, και σε συνεννόηση με τον δάσκαλο της 4ης τάξης, μας παραχωρήθηκε η
αίθουσα προκειμένου να γίνει η παρουσίαση. Ξεκινήσαμε συστήνοντας τους εαυτούς
μας και χαιρετώντας τα παιδιά προκειμένου να νιώσουν άνετα. Στην συνέχεια
εξηγήσαμε το πρόγραμμα και συνδέσαμε τον υπολογιστή στον προβολέα ούτως ώστε να
ξεκινήσουμε την παρουσίαση. Ξεκινήσαμε την ανάγνωση του παραμυθιού «Μια
ευκαιρία στα παιδιά» και πιστεύω πως κεντρίσαμε το ενδιαφέρον της πλειοψηφίας
των παιδιών. Στην συνέχεια αφότου τελείωσε η ανάγνωση, ρωτήσαμε τους μαθητές αν
τους άρεσε το παραμύθι και απάντησαν ομόφωνα «ναι». Αφού επιβεβαιώσαμε τον
ενθουσιασμό, προχωρήσαμε σε ερωτήσεις σχετικά με τον Αγαπητό (τον ήρωα της ιστορίας),
και τις καταστάσεις που αντιμετώπισε. Όλα τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον σε όλες
τις ερωτήσεις θέλοντας να απαντήσουν αφού σήκωναν έντονα το χέρι τους με σκοπό
να πάρουν τον λόγο. Εμείς χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε κανέναν, δώσαμε τον
λόγο σε όσα περισσότερα παιδιά μπορούσαμε, αναλογιζόμενοι την πίεση χρόνου που
είχαμε λόγω των διδακτικών ωρών του σχολείου. Μόλις ολοκληρώσαμε τις ερωτήσεις
και αφού συζητήσαμε με τα παιδιά τις ποικίλες απαντήσεις που μας έδωσαν,
προχωρήσαμε στο παιχνίδι. Ο γυμναστής μας ενημέρωσε πως δεν είχαμε πολύ χρόνο
ακόμη οπότε επιλέξαμε το παιχνίδι με τους κώνους που θυμίζει τις μουσικές
καρέκλες. Τα αγόρια και τα κορίτσια διαγωνίστηκαν ξεχωριστά μεταξύ τους και στο
τέλος βγάλαμε δύο νικητές, ένα αγόρι και ένα κορίτσι. Ο ανταγωνισμός μεταξύ
παιδιών ήταν έντονος και το πάθος τους σε κάθε γύρο προκειμένου να μην
αποκλειστούν, μεγάλο. Στο τέλος τους δώσαμε τις βεβαιώσεις για την
παρακολούθηση, βγάλαμε φωτογραφίες και τα ευχαριστήσαμε για το γεγονός ότι ήταν
συνεργάσιμα και μας προσέφεραν ευχάριστη εμπειρία. Εκείνα μας ευχαρίστησαν και
μας αποχαιρέτισαν τονίζοντας ότι πέρασαν ευχάριστα. Πριν φύγουμε περάσαμε από
το γραφείο της διευθύντριας και της δείξαμε τις φωτογραφίες για να πάρουμε την
έγκρισή της, καθώς η πολιτική του σχολείου στο θέμα των φωτογραφιών ήταν
αυστηρή. Αφού μας επέτρεψε να τις χρησιμοποιήσουμε, ευχαριστήσαμε τόσο την ίδια
όσο και τον γυμναστή, και αποχωρήσαμε.
Η Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος (ΕΑΝΕ) είναι μέλος των οργανισμών International Life Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και Mediterranean Lifesaving Confederation. Στη διδασκαλία χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό της ΕΑΝΕ με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation στο πλαίσιο του project "Safe Greece" και του Lifesaving Network με την συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εικόνες: Παναγιώτης Πατσέλλης.