ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Safe Greece: O Charlie στην Ακαδημία Ποδοσφαίρου ΣΑΚΑ

 


Safe Greece: O Charlie στην Ακαδημία Ποδοσφαίρου ΣΑΚΑ

 

Ψυχικό 19/12/2/203. Ονομάζομαι Παναγιώτης Λάππας και βρίσκομαι στο 2ο έτος φοίτηση στο ΤΕΦΑΑ Αθηνών. Στο πλαίσιο του μαθήματος της αθλητικής ναυαγοσωστικής μας ζητήθηκε να παρουσιάσουμε ένα παραμύθι σε παιδιά. Από την πρώτη στιγμή με κυρίευσε η αγωνία για το αν θα το έβρισκαν τα παιδιά ενδιαφέρον. Το παραμύθι που μου δόθηκε αφορούσε την αξία του ναυαγοσώστη στην κοινωνία μας.

Φέτος έχω την χαρά να προπονώ ένα γκρουπ από 16 παιδιά έκτης δημοτικού στην ακαδημία ΣΑΚΑ στο άθλημα του ποδοσφαίρου. Μόλις τους ανακοίνωσα ότι θα είναι μέρος της εργασίας μου, ενθουσιάστηκαν και με ρωτούσαν συνεχώς τι πρέπει να κάνουν για να πάρω άριστα. Όταν ήρθε η μέρα που θα τους παρουσίαζα το παραμύθι, ξεκίνησα την παρουσίαση με μία ερώτηση. Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ήρωας; Οι απαντήσεις που έλαβα αφορούσαν πρόσωπα της marvel [spiderman, batman..]. Ένα παιδί όμως μου είπε πως ο αγαπημένος του ήρωας είναι ο μπαμπάς του. Ξαφνιάστηκα από την απάντηση του και αμέσως τον ρώτησα γιατί θεωρεί τον μπαμπά του ως τον αγαπημένο του ήρωα μου απάντησε πως ο μπαμπάς του κάθε μέρα μετά την δουλειά του κάθεται και παίζουν μπάλα μαζί και αυτό τον κάνει πολύ χαρούμενο.



Ο συγκεκριμένος αθλητής χωρίς να το ξέρει μου έδωσε μία υπέροχη πάσα για να μπω στο θέμα. Αμέσως μετά τους είπα ότι για ήρωες θα μιλήσουμε σήμερα. Ήρωες, οι οποίοι βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή τους καθημερινά για να συνεχίσουν να χαμογελάνε όσοι τους χρειάζονται. Τους ναυαγοσώστες. Στην συνέχεια άρχισα να τους διαβάζω το παραμύθι δείχνοντας τους ταυτόχρονα και τις εικόνες από κάθε σελίδα.

 Όταν τελείωσα την αφήγηση μου, όλοι χειροκροτούσαν θερμά και μου δήλωσαν πως τους άρεσε πολύ και θέλουν να γίνουν αθλοσώστες. Στο τέλος τους έβαλα να παίξουν ένα παιχνίδι, στο οποίο νικητής αναδείχθηκε ο μικρός Ορέστης. Βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες και μοίρασα σε όλους τις βεβαιώσεις παρακολούθησης. Ήταν μία υπέροχη εμπειρία που με έφερε πιο κοντά στους αθλητές μου, ξεφεύγοντας από το αγωνιστικό κομμάτι της προπόνησης.

Η Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος (ΕΑΝΕ) είναι μέλος των οργανισμών International Life Saving Federation, International Life Saving Federation of Europe και Mediterranean Lifesaving Confederation. Στη διδασκαλία χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό της ΕΑΝΕ στο πλαίσιο του project "Safe Greece" με την στήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation. Εικόνες: Παναγιώτης Λάππας.