ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Tο Safe Greece στον Πανιώνιο Γ.Σ.

 


Tο Safe Greece στον Πανιώνιο Γ.Σ.


Αθήνα 19.12.2023. Εικοσι-δύο νεαροί αθλητές του Πανιωνίου Γ.Σ. διδάχθηκαν το πρόγραμμα «Τσάρλι ο διασώστης» με ενθουσιασμό.

Είχε περάσει καιρός από την τελευταία φορά που έκανα μάθημα σε τόσο μικρή ηλικία. Είχα ξεχάσει την αίσθηση τόσο που το πρωί εκείνης της ημέρας είχα ταχυπαλμίες από άγχος. Είχαμε συνεννοηθεί με τον πολύ καλό φίλο και συμφοιτητή, Γιώργο Λαζάρου, να διδάξουμε μαζί, εκείνο το διδακτικό παραμύθι, σε ένα τμήμα ακαδημιών στίβου του Πανιωνίου ως εργασία στο μάθημα της Αθλητικής Ναυαγοσωστικής, με 22 παιδάκια 5-10 ετών. Ήξερα ότι θα τα κατάφερνα, αλλά μέσα μου με έτρωγε. “Μου αρέσει να με αγαπάνε τα παιδιά, έχει σημασία για μένα”. Οπότε είχα μια ευκαιρία να αποδείξω και πάλι το ταλέντο μου ως προπονήτρια και εκπαιδευτικός. Μελέτησα καλά το παραμύθι και μου άρεσε ακόμη πιο πολύ ο ρόλος που μου είχε δοθεί. Το παραμύθι είχε να κάνει με τον αθλητισμό, με ηθικές αξίες, με ηρωισμό! Είχε να περάσει όμορφα μηνύματα, όπως αγάπη για τον συνάνθρωπο, πειθαρχία κ.α. Οσο συνήθη και απλά να ακούγονται όλα αυτά, στην πραγματική ζωή δεν είναι.


Σε όλη την διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά έδειχναν να παρασύρονται στο παραμύθι, ξέφυγαν από την καθημερινότητα, την γυμναστική και αυτά που κάνουν συνήθως. Ήρθαν μαζί μας στη θάλασσα. Θυμήθηκαν τις βουτιές το καλοκαίρι που πέρασε και όσα αυτά τους έμαθαν οι γονείς τους, για την ασφάλεια στη θάλασσα. Ήξεραν τι σημαίνει ναυαγοσώστης! Αισθάνθηκα γαλήνη που είμαι σύμμαχος των γονιών τους. Έκανα εικόνες μέσα μου, το παιδί να μεταδίδει τα νέα του σημερινού μαθήματος στους γονείς του, πως μιλήσαμε για την ασφάλεια στο νερό και οι γονείς να μένουν έκπληκτοι, να λένε υπερήφανα: «Αφήνω σε καλά χέρια τα παιδιά μου» και πως «εδώ είναι η γνώση». Μεγάλη εντύπωση μου έκανε που τα μικρά έκαναν ερωτήσεις. Αυτό έδειχνε να περνάνε καλά, αλλά και κάτι παραπάνω, σα να ήθελαν κι άλλο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός που λάτρεψαν αυτή την μέθοδο και οι προπονητές των παιδιών. Στη συνέχεια, τους βάλαμε να παίξουν ένα αγώνισμα ναυαγοσωστικής για να νιώσουν πως είναι ήρωες του παραμυθιού. Παίξαμε τις “σημαίες” όπως γίνεται σε κανονικό πρωτάθλημα αθλητικής ναυαγοσωστικής. Τα παιδάκια έφυγαν με χαμόγελα και εμείς πήραμε μία μεγάλη δόση θετικής ενέργειας που μάγεψε τις καρδιές μας.

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «Εφαρμοσμένη Ναυαγοσωστική» της ΣΕΦΑΑ-ΕΚΠΑ. Ο εξοπλισμός και οι βεβαιώσεις παρακολούθησης, διατίθενται δωρεάν από την Ένωση Αθλητικής Ναυαγοσωστικής Ελλάδος με την υποστήριξη του Princess Charlene of Monaco Foundation στο πλαίσιο του project “Safe Greece”. Εικόνες: Νίκη Ναξάκη.